شناسهٔ خبر: 33882 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد

افتتاح راهدارخانه گردنه الماس در دهه فجر/ فعالیت شبانه‌روزی ۱۲۰ اکیپ در ۱۲ گردنه برف‌گیر اردبیل/ راه‌های روستایی در بارش‌های اخیر اردبیل باز هستند

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افتتاح راهدارخانه گردنه الماس با صرف ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در دهه فجر امسال خبر داد.

علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: راهدارخانه گردنه برف‌گیر و صعب‌العبور الماس ساخته و به طور کامل به انبار مصالح و ماشین‌آلات تجهیز شده و آماده افتتاح دردهه فجر است. اعتبار صرف شده برای ساخت این راهدارخانه که نیروی انسانی آن نیز آماده استقرار است ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

رحمتی همچنین با اشاره به اینکه نخستین بارش برف امسال دراستان اردبیل اواخر مهر ماه در اسالم رخ داد، افزود: ۱۲۰ اکیپ با ۲۲۹ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۱۱ نیروی انسانی در ۱۲ راهدارخانه فعال هستند  و اکنون شاهد بارش برف با ارتفاع حدود ۱۰ سانتی متر در تمام ۱۰ شهرستان استان هستیم.

به گفته وی هیچ یک از راه‌های روستایی استان اردبیل بسته نیست، درعین حال تردد در ۱۲ گردنه برف‌گیر ازجمله گردنه‌های محورهای اردبیل-آستارا، اردبیل-سرچم، نیر-سراب، سه راهی سرعین-سرعین، اردبیل-سه راهی صحرا و خلخال-اسالم تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: این اداره کل با کمبود محسوس نیروی انسانی و تجهیزات به روز مواجه است و بیشتر ماشین‌آلات راهداری اردبیل فرسوده با عمر متوسط بالای ۳۰ سال هستند.

وی طول راه‌های اردبیل را ۶۳۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: ۴۷۶۸ کیلومتر از این راه‌ها روستایی و برف‌گیراست.

رحمتی همچنین خبر داد: تا پایان امسال ۱۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف را درمحورهای مواصلاتی استان نصب می‌کنیم و ۳۸ دوربین نظارت تصویری را در آستانه بهره‌برداری داریم. همچنین تا پایان سال ۹۶ پاسگاه‌های اردبیل-سرچم، اردبیل-آستارا و گرمی-بیله سوار به بهره‌برداری می‌رسند.

 

نظر شما