شناسهٔ خبر: 33889 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در بازدید وزیر راه و شهرسازی از خبرگزاری ایسنا مطرح شد:

اندیشه ایران‌شهری مبنای سیاست‌های ما در وزارت راه و شهرسازی است/ تحقق نجات كارخانه ریسباف اصفهان در دولت یازدهم/ تلاش برای بهسازی كاروانسراها و تبدیل به استراحتگاه‌های بین‌المللی

بازدید دکتر آخوندی سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و توسعه ایران را از مباحث بازآفرینی شهری و اندیشه ایران‌شهری خواند و گفت: نوسازی كاروانسراها و تبدیل آن‌ها به استراحتگاه‌های بین‌المللی ازجله اقدامات وزارت راه و شهرسازی است و نمونه اجرایی شده آن را می‌توان در نوسازی كاروانسرای یزد مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز ۹ بهمن ماه ضمن بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تاكید كرد: مبنای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه ایران بحث بازآفرینی شهری و اندیشه ایران‌شهری است.

در این بازدید كه علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا نیز حضور داشت وزیر راه و شهرسازی از بخش‌های مختلف این رسانه بازدید كرد و در جریان روند تولید اخبار، گزارش‌ها و مصاحبه‌ها قرار گرفت.

آخوندی در این بازدید با تاكید براینكه بحث‌های بازآفرینی شهری یكی از محورهای اصلی سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی است گفت: در راستای بازآفرینی شهری بحث سرمایه‌گذاری و نجات كارخانه ريسباف اصفهان در این دوره به سرانجام رسید.

وی همچنین خانه گفتمان شهر و معماری(خانه وارطان) را از دیگر نمونه‌های بازآفرینی شهری عنوان كرد و افزود: كل سرمایه‌گذاری برای بازآفرینی دانشگده هنر و معماری بوشهر توسط وزارت راه و شهرسازی در این دوره تامین شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین فعالیت‌های شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را در این دوره نه فقط در مباحث كالبدی كه رویكرد به بازآفرینی شهری خواند و افزود: اعتقادم بر این است كه شهر كالبد نیست بلكه شهرهای ما باید با تمدن ایران‌شهری اداره شوند.

آخوندی نوسازی كاروان‌سراها را از دیگر برنامه‌های در دستور كار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: نوسازی كاروانسراها و تبدیل آن‌ها به استراحتگاه‌های بین‌المللی از دیگر كارهای انجام شده و در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی است و برای نمونه اجرایی شده چنین پروژه‌هایی از نوسازی كاروانسرای یاد کرد.

این مقام مسئول همچنین در این دیدار از وضعیت تیم‌های ورزشی دانشجویی پرسش كرد و افزود: در دوران دانشجویی ما تیم‌های دانشجویی ورزشی بسیار فعال بودند كه امیدوارم در این دوره نیز آمار نشان دهنده همان میزان باشد.

وی همچنین به سیاست‌های رفاهی خبرگزاری دانشجویان اشاره کرد و در این زمینه خواستار ارائه آمار و گزارش شد و درباره نفوذ اخبار بین‌الملل خبرگزاری دانشجویان ایران و همچنین میزان اعتبار آن‌ها در مجامع بین‌المللی پرسش كرد.

گفتنی است خبرگزاری دانشجویان ایران پرونده حوادث شهری تهران از جمله حادثه ساختمان پلاسكو را در دستور كار دارد و این موضوع را به صورت کامل پوشش داده است. 

نظر شما