شناسهٔ خبر: 33936 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

جزییات آمار تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر ایران/ افزایش ۱۵ درصدی صادرات کالای نفتی

بندر بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، در دی ماه امسال از کل بنادر ایران ۱۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۶۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شد که نشان دهنده افزایشی ۱۳.۸ درصدی به نسبت سال پیش بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس آمار ارائه شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، در دی ماه امسال از کل بنادر ایران ۱۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۶۰ تن کالا تخلیه و بارگیری شد که دارای افزایش ۱۳.۸ درصدی بوده است.

تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی

از کل آمار گفته شده مربوط به تخلیه و بارگیری کالاها، سهم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۸ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۹۹۵ بوده که از این میزان سهم تخلیه ۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۴ تن و سهم بارگیری ۴ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۹۰۲ تن گزارش شده است.

در دی ماه سال ۹۵، واردات این نوع کالا ۳ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۳ همینطور صادارت کالاهای غیرنفتی ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۰۷ تن بوده است.

در دی ماه امسال هم آمار ترانزیت ۴۳۳ هزار و ۶۵۱ تن اعلام شده است.

تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی

از کل آمار گفته شده مربوط به تخلیه و بارگیری کالاها، سهم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ۳ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۲۶۵ بوده که از این میزان سهم تخلیه ۱ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۲۲۲ تن و سهم بارگیری ۱ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۳ تن گزارش شده است.

 در دی ماه سال ۹۵، واردات این نوع کالا ۱۹۵ هزار و ۳۷۸ همینطور صادارت کالاهای نفتی ۱ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۶۱۱ تن با افزایش ۱۵.۹ درصدی بوده است.

در دی ماه امسال هم آمار ترانزیت ۹۹ هزار و ۱۱۲ تن اعلام شده است.

نظر شما