شناسهٔ خبر: 33975 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با بهره‌برداری از خط دوم بافق – میبد- زرین‌شهر؛

سرعت قطارهای مسافری به ۱۶۰ كیلومتر و قطارهای باری به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد

ماسوری مدیرکل راه‌آهن اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه خط دوم بافق – میبد- زرین‌شهر خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از آن، بارمحوری از ۵/۲۲ تن به ۳۰ تن و سرعت قطارهای مسافری به ۱۶۰ كیلومتر بر ساعت و سرعت قطارهای باری به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ حسن ماسوری بابیان اینكه محور میبد به زرین‌شهر یكی از پرترددترین مسیرهای ریلی كشور محسوب می‌شود، تصریح كرد: تعداد قطارهای باری این محور زیاد است و نگهداری خط به‌سختی صورت می‌گیرد.

وی افزود: با پیگیری و مساعدت راه‌آهن، احداث خط دوم بافق – میبد- زرین‌شهر در دستور كار قرارگرفته كه ظرف مدت یک سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است و بعضی از قطعات آن آماده ریل‌گذاری است كه با بهره‌برداری از آن، بارمحوری از ۵/۲۲ تن به ۳۰ تن و سرعت قطارهای مسافری به ۱۶۰ كیلومتر بر ساعت و سرعت قطارهای باری به ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

وی بهسازی و بازسازی تمامی خطوط با جایگزینی تراورس های بتنی به‌جای چوبی با ریل‌های سنگین، توسعه ایستگاه ریزدر زرین‌شهر، بازگشایی ایستگاه‌های مد آباد و گزوده آباد و فیروزآباد در منطقه كاشان رفع نقاط حادثه‌خیز، تعریض پل‌ها، افزایش ارتفاع پل‌ها، احداث تقاطع‌های هم‌سطح، بتنی ساختن پل‌های فلزی و احداث اسلب تراك در ایستگاه مسافری اصفهان را ازجمله اقدامات دیگر این اداره كل برای ارتقاء سیر ایمن قطارها دانست.

ماسوری عنوان كرد: پروژه توسعه ایستگاه ریز در حوالی زرین‌شهر در حال انجام است كه با بهره‌برداری از آن بجای اینكه یک‌میلیون تن حمل بار كارخانه فولاد صبا به حمل‌ونقل جاده‌ای افزوده شود و مخاطرات خود را به دنبال داشته باشد این بار از جاده بر روی ریل قرار خواهد گرفت.

مدیركل راه‌آهن اصفهان با اشاره به احداث ۳۲ كیلومتر دیواركشی در محدوده حریم ایستگاه‌ها به‌منظور ایمن‌سازی تردد عابران و ساکنین حاشیه خطوط خاطرنشان كرد: حضور مسئولان و کارشناسان در مدارس حاشیه خطوط به‌منظور فرهنگ‌سازی رعایت موارد ایمنی ازجمله پیشگیری از سنگ‌پرانی به قطارها، پروژه مقاوم‌سازی پل فلزی زاینده‌رود و دوخطه شدن آن و پل و آبروهای مسیر و غیره از دیگر اقدامات این اداره كل برای ارتقاء ایمنی است.

برچسب‌ها:

نظر شما