شناسهٔ خبر: 33976 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گران‌پاشا خبر داد:

رشد ۲۴ درصدی بارگیری در راه‌آهن شمال

یوسف گران‌پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال از رشد ۲۴ درصدی حمل بار طی ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط نزدیك به ۶۵ درصد از ظرفیت و توانایی راه‌آهن شمال استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ مدیرکل راه‌آهن شمال با اعلام این خبر گفت: توانایی راه‌آهن شمال برای حمل بار در سال، حدود ۵ / ۲ میلیون تن است ولی در حال حاضر نزدیك به ۶۵ درصد از ظرفیت و توانایی آن استفاده می‌شود

یوسف گران‌پاشا افزود: عمده بارهایی كه توسط راه‌آهن شمال حمل می‌شود شامل نفت كوره، فلزات، روغن خوراكی، گاز مایع، زغال‌سنگ، دانه‌های روغنی، بالاست، ماشین‌آلات و... است كه برای حمل هرکدام از انواع بارها از واگن‌های مخصوصی استفاده می‌شود.

وی بیان كرد: در ۱۰ ماه سال جاری، نزدیك به ۵۶۴ هزار تن از انواع بارهای مراكز صنعتی، تولیدی و تجاری از ایستگاه‌های راه‌آهن شمال با استفاده از ۹۵۸۰ دستگاه انواع واگن باری به مقاصد مختلف حمل شد كه از این میزان بار، ۳۹۶ هزار تن بارهای وارده به راه‌آهن شمال و ۹۱ هزار تن بارهای صادره شده به استان‌های دیگر و ۷۷ هزار تن نیز در حوزه راه‌آهن شمال جابجا شده است.

گران‌‌پاشا بیشترین نوع بار حمل شده را به ترتیب متعلق به نفت كوره نیروگاه، گندم نكا و زغال‌سنگ پل سفید دانست و افزود: حجم بار بارگیری شده 10 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل قریب به ۲۴ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما