شناسهٔ خبر: 34000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

غلامی در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد؛

مشارکت چین در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران/ انتقال حجم سفرهای جاده‌ای به ریل با تکمیل قطار سریع‌السیر اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های احداثی در استان شناخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از حد فاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET از کشور چین شروع شده است.

حجت الله غلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهم‌ترین احداث‌ها در استان شناخته می‌شود و عملیات اجرایی آن از حد فاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET کشور چین شروع شده است.

وی یادآور شد: در سفری که مقام عالی وزارت در شهریور ماه به استان اصفهان داشتند عملیات اجرایی قطعه اصفهان- قم شروع شد و با تکمیل این پروژه حجم بسیاری از سفرهای جاده‌ای استان به ریل منتقل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما در استان چند برنامه مرتبط با قطار حومه‌ای و شهرسازی ریل پایه را شروع کردیم ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای سخنان دکتر آخوندی قرار است عملیاتی کنیم قطار اصفهان- شاهین شهر که طرح این برنامه به شورای عالی حمل و نقل ارسال شده است.

غلامی افزود: این برنامه در شوراء عالی حمل نقل در دو مرحله بررسی شد که با توجه به مشکلاتی که در زمینه ایمنی مطرح شد، با چاره اندیشی‌های متعدد این مشکل را بر طرف طرح را و دوباره به شورا ارسال کردیم. با تصویب این طرح و با مشارکت بخش خصوصی این محور عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری برای شهر شاهین شهر پیش‌بینی شده از این رو این پروژه می‌تواند حجم زیادی از سفرهای بین شهری را به خود اختصاص دهد و ایمنی سفر را بالا ببرد.

نظر شما