شناسهٔ خبر: 34010 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به دبیری پیروز حناچی برگزار شد

جزئیات ۴ دستور جلسه بیستمین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران/ بررسی ابعاد حادثه پلاسکو به صورت فوق‌العاده

جلسه بیستمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ۴ دستور جلسه و یک دستور فوق‌العاده برای بررسی ابعاد حادثه پلاسکو و ارایه گزارش به دولت در ساختمان دادمان وزرات راه و شهرسازی به دبیری معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیستمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به دبیری پیروز حناچی دبیر شورا و معاون وزیر راه و شهرسازی با ۴ دستور جلسه ارایه گزارش پیرامون طرح کالبدی ملی، دستورالعمل نحوه تهیه سند پهنه‌بندی حریم در طرح‌های توسعه و عمران‌شهری، شهرسازی ریل‌پایه و تصویب طرح‌های جامع شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در ساختمان دادمان وزرات راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه، همچنین علل فروریزش ساختمان پلاسکو، خارج از دستور جلسه با گزارشی از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت و علل و ابعاد حادثه از نظر فنی و مهندسی ارزیابی شد که جمع‌بندی آن ادامه خواهد داشت. 

در این نشست با دستور دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری دبیرخانه شورای‌عالی، ماموریت پیدا کردند تا طی دو هفته گزارشی جامع از علل فنی و مهندسی حادثه، ابعاد مختلف موضوع، درس‌ها وتجدیدنظر در روش‌ها و همچنین ارائه راهکارها را به شورای‌عالی ارایه کنند تا به عنوان گزارش وزارت راه و شهرسازی به دولت ارایه شود.    

در جلسه فوق اعضای اصلی شورا، همچون محمد اسلامی معاون وزیر دفاع، سعید متصدی معاون رئیس سازمان حفاظت از میحط‌زیست، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، شاملو معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اسفندیار زبردست عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران، علی بیت‌الهللی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات، سعید بختیاری عضو هیات‌مدیره مرکز تحقیقات و مهرداد تقی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی حضور داشتند.

گفتنی است، جلسه نوزدهم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران دوشنبه ۲۷ دی ماه با دستور جلسه ارایه طرح ویژه سواحل مکران، گزارش طرح کالبدی ملی، بررسی سند راهبردی شهرسازی ریل‌پایه و تصویب طرح‌های جامع شهرهای با جمیعت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر با حضور اعضای اصلی و مسولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شده بود. /

نظر شما