شناسهٔ خبر: 34090 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تلفات حوادث رانندگی کاهش یافت

تصادف جاده‌ای تلفات حوادث رانندگی در ۹ماهه ۳سال گذشته براساس مقایسه تطبیقی سازمان پزشکی قانون کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،سازمان پزشکی قانونی با مقایسه تطبیقی شمار تلفات حوادث رانندگی  در دوره تعیین شده ای از سه سال متوالی اخیر با کاهش روبرو بوده است.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان پرشکی قانونی، شمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی از ابتدای فروردین سه سال گذشته تا پایان آذرماه هر سال نسبت به سال گذشته روند کاهش داشته به نحوی که حوادث رانندگی از ۱۳ هزار و ۴۷۱ فوتی درسال ۱۳۹۳ به ۱۲ هزار و ۷۵۰ فوتی در۹ ماهه امسال رسیده است.

بر اساس این گزارش، هر چند در برخی ماه ها شمار تلفات حوادث رانندگی در سالجاری رقم بیشتری را در مقایسه با سال‌های گذشته به خود اختصاص می دهد اما روند کلی تعداد تلفات روندی کاهش است. 
بررسی ها نشان می دهد در ۹ ماهه سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، سال ۱۳۹۳ در طول ۶ماه بیشترین آمار تلفات این حوادث را نسبت به سال‌های بعد از آن داشته است. ماه های دارای بیشترین آمار تلفات در سال ۹۴، یک ماه و در سال ۹۵، دو ماه بوده است.

براساس این گزارش، بیشترین تلفات حوادث رانندگی در ماه های فروردین،‌‌‌‌‌اردیبهشت،خرداد،شهریور،مهر و آذربه سال ۹۳،تیر به ۹۵،مردادبه ۹۴ و آبان نیز به سال ۹۵ اختصاص داشت .

پیش از این پزشکی قانونی درگزارش خود آورده بود در ۹ماهه سالجاری ۱۲ هزار و ۷۵۱ تن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند،این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که آمار تلفات ۱۳ هزار و ۹۷ تن بود، ۲.۶ درصد کاهش یافته است.

درادامه این گزارش آمده است در۹ماهه امسال استان های فارس با یکهزار و ۱۶۲، خراسان رضوی با ۹۲۵ و تهران با ۹۰۳ تن بیشترین و استان های ایلام با ۱۱۰، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۵ و اردبیل با ۱۶۴ تن کمترین آمار تلفات را داشته اند.

همچنین در این مدت ۲۶۳ هزار و ۹۰۴ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۲ درصد افزایش یافته است. از کل مصدومان حوادث رانندگی این مدت ۱۸۹ هزار و ۳۴۲ تن مرد و ۷۴ هزار و ۵۶۲ تن زن بودند.

نظر شما