شناسهٔ خبر: 34105 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تشکیل شورای راهبری؛ مهمترین دستاورد فرایند تدوین نقشه راه معماری سازمانی است/ تلاش برای توسعه بسترهای آتی، نرم‌افزاری و الکترونیکی

جلسه معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده تشکیل شورای راهبری نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی است که علی‌رغم تمام بردارهایی که گهگاه هم‌جهت نیز بودند یک مشارکت تمام عیار در بدنه وزارتخانه به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلسه تصویب نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورای راهبری در این وزارتخانه برگزار شد.

امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تبریک به اعضای شورای راهبری نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی، گفت: حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی در مسیر این اقدام ستودنی و قابل‌ احترام است.

وی افزود: سال ۹۳ وزیر راه و شهرسازی دستور اکید جهت یکپارچه‌سازی نظام اطلاعاتی و فرآیندهای خدمت‌رسانی وزارت راه و شهرسازی را ابلاغ نمود تا میزان خدمات این وزارتخانه به مردم و کارکنان و مشتریان آن افزایش یابد.

امینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تدوین نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی بیان داشت: در مهرماه سال ۹۳ پیشنهاد دو پروژه به حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛ ابتدا پروژه تدوین سند معماری کلان وزارت راه و شهرسازی با رویکرد فناوری اطلاعات و پروژه دوم «خانه پاک» بود که از تیرماه مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: در ابتدا با انتخاب مشاور یک کار مقدماتی انجام شد و جلسات متعددی با سازمان‌ها و شرکت‌ها برگزار شد اما برای توسعه و ارتقا سطح انجام پروژه، شورای راهبری این پروژه با حضور نمایندگان سازمان و شرکت‌ها شامل معاونان برنامه‌ریزی و سه نفر از مدیران کل استان‌ها با حکم وزیر راه و شهرسازی تشکیل شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: این یازدهمین جلسه شورای راهبری نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی است و هر یک از این جلسات برگزارشده بدون شک با پشتوانه یک ماه کار مداوم و طاقت‌فرسا بین تمام اعضا و مجری طرح بوده است.

وی دلایل انتخاب مجری طرح را افزایش سرعت طرح عنوان کرد و گفت: حدود یک ماه است که همکاران روزهای تعطیل آخر هفته و روزهای کاری تا ساعت ۲۲ و برخی اوقات تا ۱ بامداد در حال تدوین نقشه راه ۵ ساله وزارت راه و شهرسازی بوده‌اند.

امینی یادآور شد: با امضای نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی از سوی وزیر راه و شهرسازی، این سند نقشه راه وزارت راه و شهرسازی برای آینده خواهد بود؛ و برای توسعه بسترهای آتی، نرم‌افزاری و الکترونیکی وزارتخانه تلاش می‌کنیم به‌خوبی طراحی و در اختیار مردم قرار گیرد.

مهم‌ترین دستاورد اقدامات انجام‌شده در واقع تشکیل شورای راهبری نقشه راه معماری سازمانی کلان وزارت راه و شهرسازی است که علی‌رغم تمام بردارهایی که گه‌گاه هم‌جهت نیز بودند یک مشارکت تمام در بدنه وزارتخانه به وجود آورد و الآن همه همکاران ما در این پروژه سهم بسزا و شایسته‌ای دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «اکنون می‌توان گفت سند تهیه‌شده با مشارکت تمام سازمان‌ها و با ورود دقیق کارشناسی تهیه‌شده است» ابراز داشت: تمام فرآیند نرم‌افزار، سخت‌افزار و فلوهای کاری را برای تهیه این سیستم در یک برنامه پنج‌ساله، سال‌به‌سال تدوین و برنامه هر دستگاه برای توسعه بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشخص شد. البته برای اجرای کار یک مشاور ناظر به‌عنوان عامل چهارم برای مدیریت پروژه در نظر گرفته‌شده تا دستاورد آن ارائه خدمات به‌موقع، صحیح و بدون ضرورت حضور مردم عملی باشد.

 

 

نظر شما