شناسهٔ خبر: 34108 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی ده ماهه امسال صورت گرفت:

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰ میلیون تن غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی طی ده ماهه امسال بیش از ۱۰ میلیون تن انواع غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری این اداره کل با اشاره به این مطلب، از رشد ۴ درصدی تخلیه این گروه کالایی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

گرایلو در ادامه افزود: این میزان کالا به وسیله ۱۵۸ فروند کشتی پهن‌پیکر، حمل شده که با هماهنگی‌های به عمل آمده و نظارت کامل کارشناسان این اداره کل و مشارکت نیروهای عملیاتی توانمند و مجرب بخش خصوصی در حداقل زمان ممکن تخلیه شده است.

وی با اشاره به آمادگی و توان بالای عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری اظهار کرد: با مدیریت صحیح نیروهای عملیاتی و به کارگیری کامل توان تجهیزاتی، یک‌میلیون و ۴۲۳ هزار تن غلات طی دی‌ماه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) تخلیه شده و همچنین تخلیه همزمان ۸ فروند کشتی حامل غلات رکوردی بالغ بر ۶۹ هزار تن در یک روز کاری به ثبت رسید.

گرایلو با اشاره به نزدیکی این مجتمع بزرگ بندری به شهرهای بزرگ کشور و مراکز مصرف و دسترسی به راه‌های مواصلاتی مناسب بیان کرد: این مزیت موجب شده حدود ۵۰ درصد از حجم تخلیه و بارگیری کالاها در این مجتمع بزرگ بندری، مختص به غلات باشد که به این ترتیب نقش مهم و اساسی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) را در تخلیه و توزیع کالاهای اساسی کشــــــور برجسته می‌نماید.

نظر شما