شناسهٔ خبر: 34110 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دهه فجر امسال انجام می‌شود:

افتتاح و کلنگ‌زنی بیش از ۱۱۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان بوشهر

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۱۳ کیلومتر پروژه راهسازی همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در استان بوشهر با اعتباری حدود ۱۷۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی گفت: این پروژه‌ها شامل پروژه‌هایی در حوزه راه اصلی و فرعی و روستایی و همچنین در حوزه فنی و اجرایی در استان بوشهر است که همزمان با ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رستمی افزود: در بخش راه، بهسازی و تعریض محور دلوار – پارک ساحلی، بهسازی محور گورکات – چغادک، بهسازی و تعریض باند رفت و برگشت قطعه دوم شش خطه بوشهر – برازجان در برنامه افتتاحیه دهه فجر قرار دارد.

وی تصریح کرد: تکمیل واریانت گزبلند – زیارت، بهسازی خروجی محور گناوه به سمت قلعه حیدر از جمله پروژه‌های قابل‌افتتاح در بخش راه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: در این ایام در بخش راه روستایی نیز راه دسترسی به دانشگاه آزاد دلوار، احداث پل ۵ دهانه ۳ متری در محور گلکی – شورکی، تبدیل آب‌نمای درازی به پل سنگی، احداث محور روستایی طلحه – شاه پسر مرد، تکمیل قطعه میانی راه روستایی گردنه گچ و بهسازی محور سه‌راهی چاه مبارک به کنار خیمه با حضور مسئولان استانی و با هدف افزایش ایمنی افتتاح می‌شود.

وی در ادامه گفت: همچنین پنج پروژه احداث قطعه دوم اهرم – فراشبند، خروجی دوم بوشهر حدفاصل گزبلند – شیف، اصلاح تقاطع غیر همسطح ورودی برازجان، بهسازی محور تنگ زرد – کلمه، بهسازی محور دهرود – تنگ ارم نیز همزمان ایام‌الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر یک‌میلیون یک‌صد و هشتاد و هشت هزار و هشتصد و سی میلیون ریال کلنگ زنی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه برای احداث، بهسازی و تکمیل این پروژه‌ها از اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها امکان دسترسی ایمن و راحت همراه با کاهش تلفات جاده‌ای برای هموطنانمان در استان بوشهر و مسافران و گردشگران فراهم می‌آید.

وی در رابطه با افتتاح پروژه‌ها در حوزه فنی و اجرایی اشاره کرد و گفت: احداث کتابخانه نخل تقی در شهرستان عسلویه به منظور ترویج کتاب‌خوانی و ارتقاء سطح دانش در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما