شناسهٔ خبر: 34139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه فجر؛

بهره‌برداری از ۲۵ پروژه در آذربایجان‌غربی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از افتتاح و بهره‌برداری از ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، داریوش نصر به همراه تعدادی از مدیران شورای حمل‌ونقل استان به منظور تشریح برنامه‌های افتتاحی دهه فجر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲۵ پروژه اعم از بزرگراه، راه اصلی و روستایی و ساختمان‌های اداری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مراحل نهایی پروژه راه‌آهن مراغه - ارومیه تصریح کرد: خط راه‌آهن مهاباد به نقده و ایستگاه نقده با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

نصر گفت: ریل‌گذاری از سمت نقده به ارومیه نیز آغاز شده و با توجه به عنایت مقامات ارشد کشوری و وزارت راه و شهرسازی در خصوص تأمین اعتباری این پروژه اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد سوت قطار در بهار سال آینده در ارومیه شنیده خواهد شد.

رئیس شورای حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی با اشاره به تعامل و هماهنگی موجود در بین نمایندگان مردم استان در مجلس و اهتمام استاندار آذربایجان‌غربی در راستای سرعت بخشی به روند توسعه استان افزود: ۴۰ کیلومتر از آزادراه ارومیه به تبریز در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا شاخص بهره‌مندی استان از آزادراه ارتقا یابد.

داریوش نصر توجه به نظم مالی و اداری را از جمله دستاوردهای یک سال اخیر راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برشمرد و گفت: یکی از اتفاقات خوبی که با توجه و عنایت وزارت راه و شهرسازی و استانداری آذربایجان‌غربی صوت گرفت جذب ۱۲۰ میلیارد تومان از خزانه اسلامی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران بود.

وی ادامه داد: با جذب ۱۲۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی توانستیم بخش مهمی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علیرغم کمبود اعتبار و منابع مالی پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر به نسبت دو سال قبل از رشد برخوردار است، افزود: برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل اعتبار ویژه نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: نگاهی به رتبه ۱۰ استان در شاخص طول راه‌ها و رتبه ۲۲ استان در بهره‌مندی از آزادراه و بزرگراه و نیز رتبه ۱۴ در راه‌های شریانی نشان می‌دهد که برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به اعتبار و زمان نیاز است، چرا که به خاطر شرایط جغرافیایی سرد استان بخش زیادی از سال را فعالیت‌های عمرانی تعطیل و نیمه تعطیل است.

نصر از مقام عالی استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در تخصیص اعتبار توزان از اعتبارات ملی که برای اولین بار در استان تحقق یافته است، قدردانی کرد.

وی، برنامه‌ریزی برای تسریع فعالیت‌های عمرانی حوزه حمل‌ونقل در فصل زمستان را از جمله برنامه‌های راه و شهرسازی دانست و افزود: توسعه استان از مسیر حمل‌ونقل می‌گذرد و توجه به این حوزه امروز ادبیات مشترک همه مسئولان استانی اعم از نمایندگان و مدیران است.

وی در خصوص برنامه‌های امسال برای بافت فرسوده شهری نیز گفت: امسال ۱۰۲ میلیاردر یال در حوزه بافت فرسوده برنامه شروع شده و توانمندسازی بافت فرسوده را در دستور کار داریم.

نصر ادامه داد: محله‌های هدف را به منظور بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده در ۵ شهر استان که از بافت فرسوده برخوردار هستند انتخاب و سیاست‌های توانمندسازی را با همکاری سایر ارگان‌ها در این مناطق پیاده می‌سازیم.

مدیرکل راه و شهرسازی عدم تأمین زیرساخت و محوطه‌سازی را از جمله مشکلات مسکن مهر برشمرد و گفت: با این وجود وزارت راه و شهرسازی مصمم به پایان بخشیدن به پرونده مسکن مهر است و در این راستا تا پایان امسال ۴۵۰۰ واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص الحاق مناطق حاشیه شهر ارومیه نیز گفت: الحاق مناطقی از حاشیه شهر ارومیه در شورای عالی شهرسازی در دست بررسی است که جلسات متعددی بررسی و در آینده نزدیک نتایج آن مشخص می‌شود.

نظر شما