شناسهٔ خبر: 34171 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در پی بارش‌های امروز اعلام شد؛

پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد از سرگرفته شد/ هواپیمایی کشوری از مسافران پروازها عذرخواهی کرد

برف فرودگاه در پی بارش‌های امروز شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه‌های بین المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد از سرگرفته شد و سازمان هواپیمایی کشوری از مسافرین بخاطر تاخیر و لغو برخی پروازها عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، با کاهش بارندگی و افزایش دید افقی، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه های بین المللی امام خمینی (ره)، مهرآباد و مشهد طبق برنامه انجام می شود.

بر اساس این گزارش، در این شرایط جوی از جمله الزامات هوانوردی، انجام عملیات دی آیس (یخ زدایی) از بدنه هواپیما پس از اتمام بوردینگ (مسافرگیری هواپیما) است که انجام این کار کمی زمان بر بوده و به طور حتم باید قبل از هر پروازی صورت گیرد.

این شرکت ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مسافران تاکید کرد رعایت این الزامات و استانداردها با هدف افزایش ضریب ایمنی پروازها صورت می پذیرد. با توجه به تاخیر صورت گرفته در پروازهای صبحگاهی، انتظار می رود پروازهای امروز با تغییراتی صورت گیرد.

بر این اساس مسافران و مراجعه کنندگان قبل از عزیمت به فرودگاه ها برای اطلاع از آخرین تغییرات پروازی خود می توانند با شماره ۱۹۹ اطلاعات پرواز مهرآباد تهران و شماره های ۴۴۶۶۵۵۱۹ و ۴۴۶۶۵۵۲۴ اطلاعات پرواز شهرستان ها و همچنین با شماره ۰۹۶۳۳ اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) تماس حاصل کنند.

هواپیمایی کشوری از مسافران پروازها عذرخواهی کرد

سازمان هواپیمایی کشوری از مسافرین بخاطر تاخیر و لغو برخی پروازها عذرخواهی می‌کنیم.

این سازمان اعلام کرد: پروازهایی که به مقصد زاهدان ، اصفهان ، یزد ، بندرعباس ، بوشهر ، زابل ، عسلویه ، اهواز ، کیش و ارومیه بود به دلیل بدی هوا با تاخیر و برخی با لغو روبرو شد. علت لغو پروازها، دید کم فرودگاه ها بوده و خلبانان برای پرواز سلامت و ایمن باید دید کامل داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است: برخی از این پروازها مقصدشان با مشکل روبرو بود و بعضی از آنها از مبدا دچار مشکل بودند به همین دلیل با لغو و بعضا با تاخیر انجام می شود. همچنین در حال حاضر پروازها به صورت عادی در حال انجام است و اگر تاخیری برای پروازی پیش بیاید اصولا این تاخیر به پروازهای دیگر سرایت کرده وآنها هم با تاخیر مواجه می شود.

سازمان هواپیمایی کشوری به روابط عمومی شرکت های هواپیمایی توصیه کرد که به مسافران خود اطلاع رسانی کنند و قبل از اینکه به فرودگاه بیایند از وضع پروازهای خود مطلع شوند. قطعا تصمیاتی که ازجانب شرکت های هواپیمایی گرفته شده به خاطر داشتن یک پرواز سلامت است.

نظر شما