شناسهٔ خبر: 34175 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

جزئیات ساخت ۳ شهر جدید در تهران و سواحل جنوب ایران

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی از سپری شدن مراحل مطالعاتی ساخت سه شهر جدید «تیس»، «کوشک» و «خوارزمی» خبر داد و گفت: مراحل اجرایی ساخت این سه شهر جدید، در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: احداث نسل نو شهرهای جدید در حال مطالعه است و بر اساس برنامه شرکت عمران شهرهای جدید، قرار است که ۱۳ شهر به دیگر شهرهای جدید اضافه شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ادامه داد: مطالعات تخصصی شهرها دارای مراحل متعددی است؛ اما در این میان، مراحل مطالعه شهر جدید «تیس» و دریافت مصوبه شورای عالی شهرسازی برای ساخت آن، سریعتر از سایر شهرها انجام شده است.

وی اظهار داشت: ساخت سه شهر «تیس»، «کوشک» و شهر جدید «خوارزمی» در اولویت برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید است.

نریمان گفت: امیدواریم که هر چه سریعتر فعالیت اجرایی ساخت این شهرها آغاز شود و کار مطالعاتی آن به اتمام برسد.

 مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، ادامه داد: برای احداث هر شهر جدید، در گام اول باید مطالعات تخصصی ساخت آن انجام و سپس، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری دریافت شود و در مرحله بعدی، هماهنگی های لازم برای ساخت این شهرها با مقامات استانی انجام شود.

وی به مهر گفت: شهر جدید «تیس» در کنار دریای‌عمان، شهر جدید «کوشک» در شهرستان بندرلنگه و شهر جدید «خوارزمی» در جنوب‌شرقی تهران ساخته می‌شوند.

گفتنی است طرح شهر جدید «تیس» حدود سه ماه قبل در شورای‌عالی شهرسازی به تصویب رسیده و قرار است که این شهر، جمعیتی حداقل ۱۵۰ هزار نفره داشته باشد. شهر جدید «خوارزمی» به وسعت ۵۰۰ هکتار در اراضی جنوب‌شرق شهر تهران و در مجاورت شهر شریف‌آباد و با فاصله تقریبی ۵۰ کیلومتری از کلانشهر تهران احداث خواهد شد و شهر جدید «کوشک» هم با مساحت راهبردی ۶۰۰۰ هکتار و محدوده ۱۲۰۰ هکتاری، با پیش‌بینی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر و همجوار با شهرهای پارسیان و دشتی، دارای عملکرد گردشگری و ساماندهی سکونتی خواهد بود./

نظر شما