شناسهٔ خبر: 3420 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بازدید از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

۵۲ درصد واحدهای مسکن مهر فارس به متقاضیان تحویل شد/ ساخت آزادراه ۱۳ کیلومتری صدرا - شیراز

بازدید عشایری از پایگاه خبری عشایری با بیان اینکه ۵۲ درصد واحدهای مسکن مهر فارس به متقاضیان تحویل شد گفت: ۲۵هزار واحد نیز تکمیل شدند اما به دلیل نبود تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق قابل واگذاری نیستند.

هوشنگ عشایری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن مهر استان فارس و زمان تکمیل واحدهای باقی‌مانده اظهار کرد: پس از اتمام ثبت نام مسکن مهر، ساخت ۱۱۵هزار واحد در استان فارس مشخص شد که تا به حال نزدیک به ۶۰هزار واحد یعنی ۵۲درصد واحدها به مردم تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به تعهدات این اداره کل به تحویل تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۳ ادامه داد: به دلایلی که خارج از عهده اداره کل راه و شهرسازی بود، این اتفاق نیفتاد؛ نزدیک به ۲۵هزار واحد از واحدها تحویل داده نشد در حالی‌که از نظر ساخت و ساز ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما متأسفانه به دلیل نبود تأسیسات زیربنایی مانند آب و برق قابل واگذاری نیستند.

وی دلیل کندی تکمیل ۲۵ تا ۲۶ هزار واحد دیگر غیر از واحدهای فوق را وجود مشکلاتی از سوی پیمانکاران و سازندگان دانست و افزود: با ابلاغ بخشنامه سوم به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، کمی از این مشکلات مرتفع شد ولی به طور میانگین این تعداد واحد نیز بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عشایری دلیل تأخیر در تکمیل برخی واحدها را چانه‌زنی پیمانکاران برای جبران ضررهای وارده به خود در اثر افزایش قیمت مصالح ساختانی اعلام و خاطرنشان کرد: افزایش ۵ میلیون تومانی وام مسکن مهر از نظر روانی مردم را به تسریع در اجرای کارها امیدوار کرده است اما چون هنوز دستورالعمل و آیین‌نامه اجرایی آن به بانک‌های مسکن استان‌ها ابلاغ نشده، فعلا تغییری در تسریع عملیات ساخت و ساز واحدها را شاهد نیستیم.

وی درباره ایجاد راه‌های دسترسی جدید به شهر جدید صدرا نیز گفت: این شهر در حال حاضر یک راه دسترسی اصلی دارد که امسال سیستم حمل و نقل آن وضعیت مناسبی پیدا کرده است. راه دسترسی دیگر، جاده فرعی صدرا به شیراز است که در منتهی الیه این شهر قرار دارد.

به گفته عشایری، اداره کل راه و شهرسازی فارس برنامه‌ای در دست دارد تا راه دسترسی صدرا به شیراز را از ۲۵ کیلومتر فعلی به ۱۳ کیلومتر کاهش دهد٬ این برنامه ساخت یک آزادراه خواهد بود و قرار است آن را بخش خصوصی در مقابل دریافت برخی امتیازات بسازد.

وی درباره احتمال تغییراتی در تقسیمات کشوری این شهر و تبدیل آن به شهرستان گفت: فعلا بنا نیست تا شهر جدید صدرا به شهرستان تبدیل شود و همچنان به عنوان یک شهر جدید تحت قانون "ایجاد شهرهای جدید" مصوب بهمن ماه ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی و زیرمجموعه شهرستان شیراز باقی می‌ماند./

نظر شما