شناسهٔ خبر: 34235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جایگزین فاطمی تا آخر سال/ احداث ۴ آزادراه در اولویت راه و شهرسازی اردبیل

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جایگزین فاطمی در اردبیل خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: طرح احداث بندر خشک در شمال استان اردبیل با ابتکار استاندار مطرح شده که مطالعات این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال انجام است.

وی افزود: قرار است در هفته‌های آینده با سفر مشاورین و همکاران ما از وزارت راه و شهرسازی مسیر مورد بازدید قرار گرفته و با جانمایی مناسب و اتمام فاز مطالعاتی عملیات اجرایی در این حوزه را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به اجرای دو بانده محور اردبیل- مشگین شهر و ارتقای مسیرهای ارتباطی به شمال استان به عنوان بزرگراه اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی بندر خشک قطعاً ما نیازمند به احداث بزرگراه‌هایی در محورهای ارتباطی شمال، مرکز و جنوب استان خواهیم بود که در این زمینه مطالعات و برنامه‌ریزی دقیقی آغاز شده است.

حیدری تصریح کرد: ۷۰ درصد روشنایی تونل‌های محور اردبیل- سرچم به اتمام رسیده و امیدواریم ایرادات و اشکالات این مسیر تا عید نوروز برطرف شود.

وی در مورد مطالعات بافت فرسوده شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در اردبیل، مشگین شهر، پارس‌آباد و خلخال نیز گفت: هم پرداخت تسهیلات به تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد و هم طرح‌های مرتبط در حوزه بازآفرینی شهری در اولویت راه و شهرسازی با همکاری سایر دستگاه‌هاست تا احیا و توانمندی بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی را شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به شناسایی ۶۷ نقطه حادثه‌خیز در استان اشاره کرد و افزود: اکثر این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شده و تنها ۲۳ نقطه حادثه‌خیز باقی‌مانده است که از این به بعد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وظیفه اصلاح و بهسازی این نقاط حادثه‌خیز را بر عهده دارد.

حیدری در مورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه راه و شهرسازی نیز بیان کرد: ما در مجموع ۷ پروژه آزادراه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل تعریف کردیم که از این تعداد وزارت راه و شهرسازی سه پروژه را حذف کرده و چهار پروژه بزرگراهی در اولویت احداث با همکاری بخش خصوصی قرار داده است.

وی این بزرگراه‌های پیشنهادی را کلور- درام، باند دوم اردبیل- سراب، باند دوم اردبیل- سرچم باند دوم مشگین شهر – اهر اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها به تائید وزارت راه و شهرسازی رسیده که قرار است سازمان برنامه و بودجه در قالب ماده ۵۶ مجوز واگذاری این پروژه‌ها را به بخش خصوصی بدهد تا امکان احداث آن با ظرفیت بخش خصوصی فراهم آید.

این مسئول در مورد احداث بیمارستان جایگزین فاطمی نیز اظهار کرد: مرحله اول فراخوان تعیین پیمانکار برای احداث بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جایگزین فاطمی منتشر شده و با انتخاب پیمانکار تا قبل از عید شاهد کلنگ زنی این پروژه خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه احداث این پروژه هیچ مشکل اجرایی و معارض ندارد اضافه کرد: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی جایگزین فاطمی قرار است در ۲۵ هزار مترمربع زیربنا احداث شده و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان طی سه تا چهار سال آینده تکمیل شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان ترومای اردبیل نیز گفت: ما از چند ماه پیش این پروژه را تحویل بهره‌بردار یعنی دانشگاه علوم پزشکی دادیم که تغییرات داخلی در این بیمارستان از اختیارات ما خارج است.

نظر شما