شناسهٔ خبر: 34256 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین آغاز عملیات اجرایی پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم مطرح شد:

راه امید مردم در شعیبیه احداث پل اتصال به روستای دیلم است/ وزارت راه با ساخت پل اتصالی شعیبیه خواست مردم را محقق کرد

افتتاح همزمان با فجر پیروزی، پل جدید دیلم در بخش شعیبیه شهرستان شوشتر با اعتبار پیش‌بینی شده ۱۵۰ میلیارد ریال با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این مراسم گفت: شعیبیه یک بخش بسیار مولد است و حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش ساکن هستند و ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد و بارور دارد و بخش بسیار مهمی است اما فاقد ارتباط مستمر و ثابت بود که برای حل این مشکل مأموریت پیدا کردیم تا کار را پیش ببریم.

وی افزود: از مردادماه کار طراحی و مطالعات پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم انجام گرفت و مهندسین مشاور طرح پل را آماده کردند؛ طول پل ۱۶۲ متر و عرض آن ۱۲ متر است که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

رحمانی تصریح کرد: از نظر سازه‌ای شمع‌های پل درجا است و پایه‌ها و کول‌ها بتنی و عرشه پل نیز فراج باکسی فلزی است. وزن عرشه پل حدود ۱۲۰۰ تن است و برنامه زمان‌بندی برای احداث پل یک سال و نیم است. امیدواریم با کمک و تلاش مسئولان منطقه این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

این پل روستاهای بخش میان آب و شعیبیه را به هم متصل می‌سازد. هم‌اکنون اهالی برای تردد از پل شناور استفاده می‌کنند که مشکلات خاص خود را دارد.

سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم گفت: وقتی منطقه شعیبیه و دیلم را بررسی می‌کنیم، شعیبیه با توجه به جمعیتی که دارد و از طرفی به عنوان یک بخش مولد است، در منطقه انزوا از نظر جغرافیایی قرار گرفته، به شکلی است که جاده درستی به سمت اهواز ندارد و باید به این مسئله توجه شود.

گیلانی تصریح کرد: باید مشکل راه این منطقه حل می‌شد، بنابراین با استاندار صحبت‌های انجام گرفت و این مسئله در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد اجرایی شدن این مسئله هستیم و باید از دولت تشکر کرد.

وی ادامه داد: وزارت راه و شخص آقای آخوندی تلاش‌های بسیاری برای حل مشکلات شوشتر انجام می‌دهند و قول داده‌اند تا بحث راه‌آهن شوشتر را نیز پیگیری کنند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را نیز حل کند.

گیلانی عنوان کرد: دولت برای حل مشکلات شهرستان شوشتر جدیت به خرج می‌دهد و برای حل مشکلات شوشتر و گتوند تلاش می‌کند و همه این مصوبات از زمان به روی کار آمدن آقای شریعتی است و امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌گیرد، شاهد کاهش مشکلات منطقه باشیم.

وی گفت: با احداث این پل شعیبیه از انزوای جغرافیایی خارج خواهد شد و قطعاً اگر زیرساخت‌های این منطقه به خوبی فراهم شود، می‌توان در آینده شعیبیه را به شهرستان تبدیل کرد زیرا جمعیت و زمینه در شعیبیه وجود دارد.

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: پل اتصال روستای شعیبیه به روستای دیلم خواست مردم منطقه بوده که این خواست با کار کارشناسی مطابقت داشته و اکنون پس از پیگیری‌های انجام گرفته از سوی مسئولان، عملیات ساخت آن آغاز شد.

استاندار خوزستان در آیین آغاز عملیات اجرایی پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم در شوشتر افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که باید درون‌زا باشد و بر کار و تلاش داخلی پایه‌گذاری شود و نشات گرفته از تولید ملی باشد.

وی گفت: منطقه شعیبیه منطقه‌ای مولد و با تولید زیاد است و ارزش افزوده فراوانی را برای استان ایجاد می‌کند و به تولید ثروت می‌پردازد و این پل مسیر ارتباطی این بخش مولد را به جاهایی که باید در آن مناطق بازاریابی کند و تولید خود را به ثروت تبدیل کند، وصل می‌کند.

شریعتی تصریح کرد: این پل در جهت اقتصاد مقاومتی است و قدمی است در جهت اینکه مردم و محصولات آن‌ها امکان رسیدن به محل نهایی برای عرضه با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر را داشته باشند.

وی ادامه داد: فقط بخش کشاورزی و صنعت در خصوص اقتصاد مقاومتی فعالیت نمی‌کنند، بلکه بخش‌های مختلفی به اقتصاد مقاومتی مربوط می‌شوند و گام‌هایی که امر تولید را تسهیل می‌کند نیز در جهت اقتصاد مقاومتی است، مانند راه شعیبیه و این پل که امروز کلنگ‌زنی شد.

شریعتی عنوان کرد: شهرستان شوشتر یکی از قطب‌های میراثی و گردشگری استان و کشور است و یک اثر ثبت جهانی در خود دارد. یکی از آیتم‌های رشد کشور مسئله گردشگری و صنعت توریسم است و شوشتر اکنون یکی از مقاصد گردشگران است و باید رفت‌وآمد به شوشتر تسهیل شود و مخاطرات در این مسیر کمتر باشد.

وی گفت: وقتی یک توریست تصمیم می‌گیرد که به شوشتر سفر کند، نباید به او بگویند که مسیر ناامن است و امکان تصادف در جاده وجود دارد و در این جهت گام‌های اساسی برداشته شده اما امیدواریم این مسیر به صورت کامل مهیا شود و برنامه‌ریزی انجام گیرد که در خصوص راه اهواز تا شوشتر که یک مقصد گردشگری است و برای تولید ثروت در استان و منطقه نقش مؤثری دارد، اقدامات مناسبی انجام گیرد و این مسئله باید به عنوان وظیفه ما در قبال مردم شوشتر در نظر گرفته شود.

در ادامه این مراسم فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز گفت: احداث پل اتصال شعیبیه به روستای دیلم دارای نقش اقتصادی بسیار زیادی برای مردم منطقه است و اثرگذاری آن علاوه بر مسائل اجتماعی بر مسائل اقتصادی نیز است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه شعیبیه یک منطقه مولد و کارا در استان است، وضعیتی دارد که سال‌ها از مسائل بسیاری رنج برده است.

وی ادامه داد: احداث این پل به می‌تواند به عنوان یک حرکت عمرانی اقتصادی برای مردم منطقه بسیار مؤثر باشد.

هاشمی زاده تصریح کرد: این پل می‌تواند دو منطقه دیلم و شعیبیه را به یکدیگر متصل کند و راه را برای ارتباط این دو منطقه کوتاه می‌کند تا این مناطق بتوانند با مشکلات کمتری و آسان‌تر با یکدیگر در ارتباط باشند.

نظر شما