شناسهٔ خبر: 34317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان انجام شد:

بازدید از ساخت پروژه مسکونی مشارکتی چهل پله در محله جولان شهر همدان

محمدرضا قرایی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان همدان روز گذشته از پروژه مشارکتی مسکونی فیما بین اداره کل راه و شهرسازی استان همدان به نمایندگی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و تعاونی مسکن هیئت عباسیه جولان شهر همدان به منظور ساخت ۲۶ واحد مسکونی و ۷ واحد تجاری بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا قرائی عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس وضعیت موجود، پروژه از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: هدف از مشارکت، فراهم کردن فرصت‌های برابر برای مشارکت همه گروه‌های ذی نفع و افزایش سرمایه‌های اجتماعی به منظور احیاء، بهسازی، نوسازی، بازآفرینی شهری و محله‌ها و محدوده‌های هدف، شامل محدوده‌های تاریخی شهرها، ناکارآمد میانی شهرها، پهنه‌هایی با پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیررسمی مطابق با تعاریف ارائه شده در سند ملی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ۹۳/۷/۲ است.

قرائی در ادامه بیان کرد: این پروژه در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اجرای تصویب‌نامهٔ شمارهٔ ۹۰۴۵۳. ت ۵۱۱۶۶ هـ مورخ ۹۳/۸/۸ هیئت محترم وزیران و تحقق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و تحقق اهداف سند ملی بازآفرینی پایدار شهری موضوع شیوه‌نامهٔ اعطای تسهیلات به منظور اخذ تسهیلات برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان به بانک مسکن معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است، تصریح کرد: با توجه به فصل زمستان و تلاش بسیار خوب هیئت مدیره تعاونی مسکن هیئت عباسیه جولان پروژه از روند اجرایی مناسب و مطلوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در ساخت وجود ندارد، اظهار کرد: پروژه با توجه به تأمین نقدینگی از طریق وام و پرداخت تسهیلات، فاقد مشکل بوده و امیدواریم حداکثر تا یک سال آینده به بهره‌برداری رسیده و واحدهای مسکونی تحویل مالکین شود و مشکل مسکن ۲۶ خانواده هیئت مذهبی و باسابقه در محله قدیمی جولان شهر همدان برطرف گردد.

نظر شما