شناسهٔ خبر: 34342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خبر داد:

احداث ۶ تقاطع غیر همسطح در راه‌های شهرستان لنجان استان اصفهان/ تکمیل پروژه‌های راهسازی شهرستان لنجان در انتظار ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار

جاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان استان اصفهان ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه راه و شهرسازی، تکمیل پروژه‌های راهسازی شهرستان را در راستای باز شدن گره‌های ترافیکی بین استانی مهم ارزیابی کرد و خواستار تأمین اعتبارات لازم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، عزت اله یسلیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با تشریح اقدامات انجام شده در این شهرستان در حوزه راه و شهرسازی گفت: شهرستان لنجان در جنوب غرب استان اصفهان در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و باغ بهادران است.

این شهرستان شامل ۹ شهر زرین‌شهر، فولادشهر، باغ بهادران، سده لنجان، چمگردان، چرمهین، ورنامخواست، زاینده‌رود و باغشاد است که دارای ۲۸۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی معادل ۸۸۷ کیلومتر از راه‌های همسنگ استان را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و وجود صنایع عظیم فولاد، ذوب‌آهن، صنایع نظامی و قطب گردشگری باغبهادران و قرارگیری در مسیر راه‌های شریانی به استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد یکی از شهرستان‌های مهم و خاص استان اصفهان به شمار می‌رود.

یسلیانی با اشاره به پروژه‌های مهم راهسازی و ساخت و توسعه راه‌ها در شهرستان گفت: پروژه احداث باند دوم سفیددشت به ورنامخواست به طول ۲۶ کیلومتر از جمله پروژه‌هایی است که ارتباط مرکز کشور به سمت جنوب کشور را  برقرار می‌سازد. ۷ کیلومتر آن از سمت شهرکرد به بهره‌برداری رسیده و ۱۹ کیلومتر باقیمانده جهت تکمیل به  ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 

از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان احداث پل غدیر بر روی رودخانه زاینده‌رود به طول ۲۵۰ متر و با ۸ دهانه ۳۰ متری است که در جاده بزرگراهی اصفهان – شهرکرد واقع شده و با ساخت این پل، گره ترافیکی بزرگی در این مسیر باز خواهد شد که جهت اتمام آن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان از دیگر پروژه‌های مهم راهسازی در شهرستان را احداث ۶ تقاطع غیر همسطح عنوان کرد و گفت: تقاطع غیرهمسطح حاجت آقا، لایبید، زمان آبادچرمهین، گردنه رخ، هاردن و کاریز با درصدهای مختلف پیشرفت فیزیکی بسته به زمان و موقعیت در حال اجرا هستند که برای اتمام این پروژه‌ها در راستای  رفع نقاط پر تصادف، کاهش بار ترافیکی در مسیرهای اصلی و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

وی اشاره‌ای به ابلاغ طرح جامع شهرهای شهرستان داشت و عنوان کرد: طرح جامع شهرهای چمگردان، زاینده‌رود و چرمهین ابلاغ،  طرح جامع شهرهای ورنامخواست و باغ بهادران به شورای عالی شهرسازی ارسال و طرح جامع شهرهای سده لنجان و زرین‌شهر نیز در حال بررسی است.

یسلیانی اقدامات انجام شده در راستای حفظ حقوق بیت‌المال در حفظ و حراست از اراضی دولتی و ملی را در این شهرستان با توجه به وسعت اراضی ذکر شده مهم دانست و گفت: ۵۳۰۰ هکتار اراضی ملی و ۷۲۰۰ هکتار اراضی دولتی در این شهرستان موجود است که در راستای حفاظت از این اراضی با پیگیری‌های انجام شده و با کمک نیروی انتظامی و یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن ۲۲ هکتار از این اراضی که مورد تصرف قرار داشته رفع تصرف شده است و تاکنون ۲۶۰ پرونده در محاکم قضایی تشکیل و ۱۹۳ مورد در حال رسیدگی و ۳۲ مورد منجر به اجرای حکم شده است.

وی در ادامه درباره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری موجود در شهرستان اظهار کرد: ۵۲۱ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در شهرستان لنجان وجود دارد که در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور احیا و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، در انتظار برگزاری ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرستان است.

نظر شما