شناسهٔ خبر: 34428 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی؛

دهه فجر یادآور تغییر و تحول در کل کشور است/ تجلیل از یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و راهدار شهید راه خدمت/ پاسدار و ارج‌گذار بزرگان ایران باشیم

آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر آنکه همگان، پاسدار و ارج‌گذار بزرگان خود از جمله آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی باشند، گفت: دهه فجر یادآور نکات بسیار مهمی است و به ما این امید و عزم و ایمان را می‌دهد که می‌توانیم تغییر ایجاد کرده و به سمت دنیا و زندگی‌ای با آزادی و عدالت بیشتر حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سی و هشتمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع کارکنان وزارت راه و شهرسازی و تبریک ایام دهه فجر، گفت: امیدوارم این دهه، دهه‌ای برای ایرانی آبادتر، ایرانی سرفرازتر و ایرانی آزادتر باشد و همه ما آنچه در توان داریم را برای آبادانی این مرز و بوم و خدمت به مردم و سرافرازی جمهوری اسلامی‌ایران به کار بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگ‌مرد انقلاب، گفت: یاد بزرگ مرد انقلاب اسلامی ایران، جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی را گرامی می‌داریم و برای آن مقام، آرزوی علو درجات را داریم.

آخوندی با تاکید بر اینکه امیدوار است تا همگان پاسدار و ارج‌گذار بزرگان ایران باشند، افزود: در روزهای گذشته همکار بسیار عزیز و گرامی خود، جناب آقای طلوعی‌مقدم از دست دادیم که یاد و خاطره این شهید خدمت را نیز گرامی می‌داریم. امیدوارم که بی‌منت و از سر مسئولیت و صدق برای مردم ایران خدمت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دهه فجر پدیده‌ای است که پایان یک دوره و آغاز یک دوره جدید را نشان می‌دهد. پایان دوره ستم‌شاهی و استقرار نظام جمهوری‌اسلامی مبتنی بر آرای مردم و آزادی ملت، نشانه‌های ایام دهه فجر انقلاب اسلامی است.

آخوندی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یادآور تحول است و این نکته را یادآوری می‌کند که باید همواره نسبت به گذشته بازاندیشی داشته باشیم و به افق‌های آینده امیدوار بمانیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دهه فجر این پیام را دارد که همواره باید نگاه ما رو به آینده باشد و در عین‌حال، در این مسیر هیچگاه نباید مغرور شویم و باید به نقاط ضعف نیز توجه کرده و از آنها پرهیز کنیم تا آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

 وی ادامه داد: دهه فجر یادآور نکات بسیار مهمی است و به ما این امید وعزم و ایمان را می‌دهد که می‌توانیم تغییر ایجاد کرده و به سمت دنیا، زندگی و آزادی و عدالت بیشتر حرکت کنیم. این نکته بسیار مهمی است که ما باید از دهه فجر، آموزش بگیریم که امکان تغییر در اختیار ما قرار دارد.

آخوندی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب اسلامی، آیه ۱۱ سوره الرعد را زیاد میخواند، گفت: ما در اوایل انقلاب، آیه ۱۱ سوره رعد را زیاد می‌خواندیم که إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم (خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند). بنابراین، قدرت تغییر نهایتا برای زندگی بهتر، همواره در اختیار ما قرار دارد و دهه فجر یادآور این است که ما دچار سکون نشویم و همواره در حال تحول باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ان شاء الله که در این راه به قرآن متمسک شویم.

وی با قرائت سوره والعصر؛ وَالْعَصْرِ  (سوگند به عصر)، اِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ﴿كه واقعا انسان دستخوش زيان است)، إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿مگر كسانی كه گرويده و كارهای شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايی توصيه كرده‌‌اند)، گفت: توصیه قرآن به همه ما، عمل صالح، تواصی به حق و تواصی به صبر است. واقعیت این است که صبر در راه رسیدن به مقصود، کلیدواژه اصلی است.

آخوندی ادامه داد: همه ما دیدیم که برای تغییر باید رنج بسیار زیادی برد. برای تغییر در یک خانه نیازمند رنج‌های زیادی هستیم و این رنج تغییر در جامعه به مراتب بیشتر است. تغییر هیچوقت به سادگی رخ نمی دهد و کم‌هزینه نیست.

وی تاکید کرد: تغییر همواره پرهزینه است. ان شاء الله همدیگر را به صبر، عمل صالح و به ایمان توصیه کنیم. /

نظر شما