شناسهٔ خبر: 34432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمناسبت دهه فجر:

افتتاح مسیر لار به ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود در لارستان

افتتاح مسیر لار به ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود حدفاصل درز و سایبان تا راه‌آهن با حضور مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، معاونت فرمانداری ویژه لارستان و رئیس شورای شهر لارستان و نیز رئیس اداره راه و شهرسازی لارستان به همراه دیگر مسئولان در دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، مسیر لار به ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود حدفاصل درز و سایبان تا راه‌آهن با حضور شادمانی مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، علی پور معاونت فرمانداری ویژه لارستان و موحدی رئیس شورای شهر لارستان و نیز علی‌اکبر طالبی رئیس اداره راه و شهرسازی لارستان به همراه دیگر مسئولان در دهه فجر افتتاح شد.

شادمانی در آیین افتتاح این پروژه بیان کرد: با ساخت این جادهٔ ارتباطی، فاصله لارستان به بزرگراه سیرجان – بندرعباس به ۲۱۰ کیلومتر رسیده و بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش مسیر در این محور خواهیم داشت.

وی افزود: برای تردد به سمت استان اصفهان، یزد و کرمان با کاهش چشمگیری از زمان، مصرف انرژی و ضریب ایمنی بالا مواجه خواهیم شد.

وی رونق و پیشرفت منطقهٔ درز و سایبان را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: مردم لارستان به راحتی می‌توانند از ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود استفاده نمایند.

شادمانی افزود: هم‌اکنون در ایستگاه راه‌آهن زاهد محمود قطار اصفهان و تهران دقایقی توقف داشته و با پایان یافتن عملیات راهسازی در این محور شرایط هماهنگی با مدیرکل راه‌آهن هرمزگان که شخصاً در مراسم شروع به فعالیت این جاده حضور داشته، جهت توقف قطار مشهد در این ایستگاه نیز میسر خواهد شد.

مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری کامل‌تر، ساخت ۵ کیلومتر دیگر در حوزه سرزمینی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در دستور کار است و با پیگیری و زحمات جهادی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان این مهم به اتمام رسید و تلاش‌ها برای تکمیل آب‌نما به طول ۳۰۰ کیلومتر از سمت مسئولان در دست پیگیری است.

نظر شما