شناسهٔ خبر: 34448 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نشست ماموریت[غیر] ممکن برای تهران/ تحلیل معماران و شهرسازان از سه رویداد تخریبی در پایتخت

پوستر نشست ماموریت[غیر] ممکن برای تهران با تحلیل معماران و شهرسازان از سه رویداد تخریبی در پایتخت به همراه نمایش فیلمِ تهران، مرثیه‌ای برای یک رویا در سالن موقوفات افشار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ویژه رخداد معماری تحت عنوان ماموریت[غیر] ممکن برای تهران با حضور صاحبنظران عرصه شهرسازی و معماری کشور، پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سالن همایش موقوفات دکتر محمود افشار به نشانی خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب ، پلاک ۱۲ برگزار می شود.

در این نشست علاوه بر نمایش فیلم تهران، مرثیه‌ای برای یک رویا، صاحبنظران عرصه معماری و شهرسازی کشور به ایراد نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود از سه رویداد ناخوشایند تهران یعنی ساختمان پلاسکو، ویلای نمازی و خانه ملکه توران خواهند پرداخت.

گیتی اعتماد، سیدمحمد بهشتی، کامران صفامنش، فرهاد احمدی، محمدرضا حائری، علی کرمانیان، بابک شکوفی، مهرداد زوراه محمدی، علی اعطا، امیرحسین پورجوهری و شیما روشن‌ضمیر افراد حاضر در این نشست هستند که به ارایه دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و تحلیل خود از سه رخداد سال جاری می‌پردازند.

حضور برای علاقمندان در این نشست آزاد است و متقاضیان حضور در این نشست می توانند پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک ۱۲، سالن همایش موقوفات دکتر محمود افشار مراجعه کنند.

گفتنی است حادثه ساختمان پلاسکو 30 دی‌ماه در تهران رخ داد و با وقوع این آتش‌سوزی متاسفانه طی ساعاتی بعد، ساختمان پلاسکو به طور کامل فروریخت. این ساختمان یکی از ساختمان‌های بلندمرتبه تهران بود و با فروریختن آن، شماری از هموطنان جان خود را از دست دادند.

ویلای نمازی و خانه ملکه توران نیز دو ساختمان با ارزش میراثی در تهران بودند که خانه ملکه توران تخریب شد و اما ویلای نمازی یکی از ساختمان‌های باارزش در تهران است که معمار آن جو پونتی بوده و این بنا یکی از بناهای ساخته شده توسط این معمار در دنیا است. ویلای نمازی چندی پیش با رای دادستانی و با استناد به قانون مصوب 1309 از ثبت ملی خارج شد. گفته می‌شود، مالک، قصد دارد این بنا را به هتل 20 طبقه تبدیل کند. /

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما