شناسهٔ خبر: 34474 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آدم نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

داده‌کاوی‌های سامانه‌های هوشمند به مشکلات رانندگان پایان می‌دهد/ کمک شایان هوشمندسازی راه‌ها به افزایش ایمنی و بهره‌وری

شهرام آدم نژاد  معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «به دلیل سرمایه‌گذاری‌های غلط، تعادلی میان عرضه و تقاضا در حمل‌ونقل جاده‌ای وجود ندارد» تصریح کرد: داده‌کاوی‌های انجام‌شده از طریق دستگاه‌های هوشمند می‌تواند با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا به مشکلات و نارضایتی رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای پایان دهد.

شهرام آدم نژاد در حاشیه دومین همایش سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت و اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: به دلیل گسترش تبادل کالا و جابجایی سفر در شبکه برون‌شهری کشور و نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، کاربران، دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام فعالان این بخش، به نظر می‌رسد برگزاری سلسله همایش‌های بین‌المللی سیستم‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: طبق بررسی‌ها مشخص شد، نیازمند هماهنگی و هم‌اندیشی با معیارهای استاندارد در شبکه سیر هستیم و باید برای کاربران، مسئولان و متولیان ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین به اهمیت «ایمنی راه» اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور به ارتقای همه‌جانبه در خصوص ایمنی نیاز دارد، از این‌رو دستگاه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای بسیار مؤثر خواهد بود.

آدم نژاد در ادامه با اشاره به نقش دستگاه‌های هوشمند حمل‌ونقل در افزایش بهره‌وری ناوگان باری و مسافربری تأکید کرد: به لحاظ اینکه در بسیاری از شهر‌ها به دلیل سرمایه گذاری غلط، تعادلی میان عرضه و تقاضا وجود ندارد، بنابراین باید این تعادل میان عرضه و تقاضا ایجاد شود.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: داده‌کاوی‌های انجام‌شده از طریق دستگاه‌های هوشمند می‌تواند با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا به مشکلات و نارضایتی رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای پایان دهد.

وی با اشاره به گوناگونی سامانه‌های هوشمند نصب‌شده در سطح جاده‌ها و داخل ناوگان عمومی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نصب سامانه «سپهتن» روی ناوگان عمومی جاده‌ای در حال اجرا است و از طرفی دوربین‌های سیار و ثابت یا حسگرهای متعددی مانند تردد شمارها و زمان سفر و ... در دست اجرا قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: داده‌های سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای درنهایت با قرار گرفتن در داشبورد مدیریتی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سامانه ۱۴۱ می‌توانند برای تصمیم‌گیری مدیران سازمان و مردم کمک کنند.

نظر شما