شناسهٔ خبر: 34494 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نامه حناچی به استاندار اصفهان ابلاغ شد؛

جزئیات مصوبه ۳ بندی شورای‌عالی شهرسازی و معماری به استاندار اصفهان/ تعیین‌تکلیف طراحی‌شهری اراضی‌نظامی جنوب اصفهان موسوم به گل نرگس

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به استاندار و رئیس شوری برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، مصوبه شورا را با موضوع طراحی‌شهری بخشی از اراضی نظامی جنوب اصفهان موسوم به گل‌نرگس( پیرو مصوبه ۹۵.۳.۳) در سه بند ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به زرگرپور استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان، مصوبه شورا را درباره موضوع طراحی‌شهری بخشی از اراضی نظامی جنوب اصفهان موسوم به گل‌نرگس پیرو مصوبه قبلی شورا (۹۵.۳.۳) ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه مورخ ۹۵.۹.۲۲ پیرو مصوبه‌های قبلی در خصوص طرح یکپارچه اراضی نظامی جنوب اصفهان و بنا بر پیگیری‌های استانی (نامه شماره ۱۱/۹۵/۴۸۸۸۰  مورخ ۹۵.۹.۹)، با کلیات طرح پیشنهادی در محدوده اراضی موسوم به ۶۸ هکتاری صرفا در مقیاس ۱:۲۰۰۰(طبق نقشه‌های پیوست) موافقت نموده و مقرر شد:

۱. نقشه‌ها و مستندات مربوطه در مقیاس فوق‌الذکر با تاکید بر موارد زیر توسط اداره کل راه و شهرسازی تهیه و توسط دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شود:

- بازنگری در سرانه‌ها و سطوح خدماتی و فضای سبز و بازِ موردنیاز متناسب با جمعیت در این پهنه.

- تدقیق فضای سبز و بازِ پیرامون مادی به صورت یکپارچه.

- توجه به پیاده‌محوری پهنه و هم‌پیوندی معابر با شبکه‌های دسترسی پیرامونی.

- تطبیق استعلام از سازمان محترم میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در خصوص مسیر دقیق مادی، عرصه و حدود سطح و سطوح آن و ضوابط مربوطه و همچنین در خصوص بررسی وجود آثار تاریخی باغ فرح‌آباد و یا سایر آثار باستان‌شناسی در محدوده.

- تکمیل ضوابط و مقررات و ارایه الگوهای معماری بومی در شکل‌گیری توده و فضا با توجه به محورهای مرتبط در صورتجلسه کمیته تخصصی مورخ ۹۵.۸.۴.

۲. نظر به ضرورت تهیه طرح یکپارچه در مقیاس طراحی‌شهری طبق مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و از طرفی عدم‌تایید جزئیات طرح و احجام پیشنهادی (طرح اراضی موسوم به ۶۸ هکتاری) توسط کمیته تخصصی، مقرر شد کلیه محورهای صورتجلسه کمیته تخصصی مورخ ۹۵.۸.۴ و ۹۵.۹.۱۶ در طرح اعمال و نتیجه جهت بررسی و ابلاغ توسط دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری به دبیرخانه شورای‌عالی، ارسال شود.

۳. لازم به تاکید است طبق مصوبات شورای‌عالی، ارایه طرح یکپارچه اراضی ۳۰۰ هکتاری در مقیاس طراحی‌شهری به دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، ضروری است و هرگونه تغییر کاربری در این اراضی مغایرت اساسی تلقی می‌شود. /

نظر شما