شناسهٔ خبر: 34580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان استان صورت گرفت:

بهره‌برداری از طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی همدان/ پیاده‌راه‌سازی از اهداف رسیدن به شهر پایدار است

طرح همزمان با ایام‌الله دهه فجر پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی شهر همدان با حضور مسئولان استان با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طرح پياده راه خيابان بوعلي همدان با حضور استاندار، شهردار، مدير كل راه وشهرسازي استان و مدیرکل طرحهای بازآفرینی شهری ایران و ساير مسئولين ذيربط افتتاح شد.

پیاده‌راه بوعلی همدان نخستین پروژه پیاده‌راه‌سازی و مهمترین پروژه‌ عمرانی استان از ۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام تشکیل شده که با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد ریال در ایام مبارک دهه فجر به بهره برداري رسيد.

استاندار همدان در آئین افتتاح این پروژه با بیان اینکه همدان باید در همه زمینه‌ها به ویژه گردشگری پیشرو و پیشگام باشد، گفت: همدان باید به عنوان الگویی برای سایر شهرها قرار گیرد.

محمدناصر نیک‌بخت اظهار کرد: طرح پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های اصلی شهر همدان منتهی به میدان امام خمینی(ره) در طرح تفصیلی شهر دیده شده بود اما متأسفانه این طرح ۲۰ سال معطل ماند.

وی با بیان اینکه این طرح در سال ۷۵ به تصویب رسیده بود، افزود: طرح پیاده‌راه‌سازی به دلایل مختلف زمین مانده بود و مسئولان آن زمان ترجیح می‌دادند به علت سختی پروژه به سراغ آن نیایند.

نیک‌بخت تأکید کرد: یکی از اولویت‌های همدان در توسعه باید بحث گردشگری باشد به طوریکه این شهر باید شهری نمونه باشد.

وی با تأکید بر اینکه همدانی که ۵۰۰ سال پایتخت امپراطوری کشور بوده است، باید با نقاط دیگر کشور تفاوت داشته باشد، عنوان کرد: پیاده‌راه‌سازی ۶ خیابان اصلی شهر همدان باید ادامه یابد و شهرداری تا هر جایی‌که لازم است این را طرح دهد به طوریکه یک سوم اعتبارات این پروژه‌ها از اعتبارات عمرانی استانداری تأمین خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرداری هزینه این پروژه را به طور کامل تأمین کرده است، خاطرنشان کرد: باید اعتبارات عمرانی و گردشگری در این راستا به‌کار گرفته شود چرا که همدان شایسته بهترین‌هاست.

شهردار همدان نیز گفت: پیاده‌راه‌سازی یکی از اهداف و شاخصه‌های رسیدن به شهر سبز پایدار است.

سیدمصطفی رسولی با بیان اینکه همدان به عنوان کلانشهر باید شاخصه‌های شهر سبز را داشته باشد، افزود: طرح پیاده‌راه‌سازی به عنوان طرح پیراوش از سال ۷۵ کلید خورده بود که امسال پس از سال‌ها و به مدت ۴ ماه این پروژه ۹۰۰ متری با ۷ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد.

در حاشيه اين مراسم نیز، مدير كل دفتر راهبردي طرح هاي بازآفريني شهري عنوان كرد: اين طرح گام موثري در جهت ارتقاي كيفيت محيطي و خدمت به شهروندان است كه نشانگر همكاري مديريت شهري و هماهنگي مديريت شهري در شهر همدان است.

مهندس محمد مهدي نوروزيان عنوان كرد: شركت عمران و بهسازي نيز در اين راستا در جهت تجهيز مبلمان شهري اين محور و جداره سازي تجاري هاي اين محور طي تفاهم نامه اي با شهرداري همدان همكاري خواهد كرد.

شهروندان همدانی و تعدادی از هنرمندان کشوری و استانی از جمله رسول نجفیان نیز در مراسم افتتاحیه حضور داشتند.

پیاده‌راه بوعلی نخستین پروژه پیاده‌راه‌سازی از ۶ خیابان اصلی منتهی به میدان امام است که صبح امروز افتتاح شد. نصب مجسمه‌ها و المان‌هایی در سطح پیاده‌راه و ماشین‌های قدیمی و لوکس در این خیابان، چهره زیبایی به شهر بخشیده بود.

نظر شما