شناسهٔ خبر: 3459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

دلیل حذف برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس از لیست پروژه‌ها

حبیب الله طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید دلایل حذف برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس را توضیح داد.

حبیب‌الله طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به برخی نکات درباره حذف برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس که فرم "ج" آنان قرمز است اشاره کرد و توضیح داد: این موضوع در شهرهای جدید دیگر هم اتفاق افتاده است اما شهر جدید پردیس در مقایسه با سایر شهرهای جدید به دلیل داشتن جاذبه‌هایی برای متقاضیان با مشکلاتی نظیر افزایش میزان تقاضا نسبت به تعداد واحدهای مسکن مهر این شهر مواجه شده است. شرکت عمران شهرهای جدید  به ۸۲ هزار نفر در این شهر تعهد واگذاری مسکن مهر دارد که اطلاعات‌ آن‌ها در سامانه هم ثبت شده است.

وی افزود: برخی متقاضیان مسکن مهر گرچه می‌دانستند بر اساس فرم "ج" مسکن مهر نباید هیچ مالکیتی در زمین و مسکن داشته باشند اما برای دریافت مسکن مهر ثبت نام کردند. از زمان ثبت افراد در سامانه مسکن مهر، شرایط‌ متقاضیان دائما در حال بررسی است و اگر محرز شود افرادی بر خلاف فرم "ج" در مدت تحویل مسکن مهر نسبت به مالکیت زمین یا مسکنی در تهران یا شهرهای اطراف اقدام کرده باشند به طور طبیعی از فهرست متقاضیان حذف می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تاکنون چند متقاضی مسکن مهر پردیس به علت قرمز شدن فرم "ج" از لیست متقاضیان حذف شده‌اند اظهار کرد: این افراد در واقع نیازمند واقعی مسکن مهر نیستند و در فرایند استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از لیست متقاضیان حذف شدند.

طاهرخانی همچنین با اشاره به بازدیدی که محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شهر جدید هشتگرد داشت گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان برای تامین تاسیسات زیربنایی از جمله آب قول‌های مساعدی دادند و مقرر شد هر چه زودتر تصفیه‌خانه هشتگرد فعال شود.

به گفته وی، اداره کل آب شهرستان ساوجبلاغ هم وعده داد که انشعاب آب هفت هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده را در اسرع وقت وصل کند./

نظر شما