شناسهٔ خبر: 34642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان رضوی:

ترویج گفتمان استفاده از فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان مورد توجه سازندگان قرار گیرد

حسین کامران رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: فرهنگ‌سازی، ترویج گفتمان استفاده از فن‌آوری‌های نوین و صنعتی‌سازی ساختمان در جهان امروز از ضروریات توجه صاحب‌نظران و اندیشمندان، طراحان و سازندگان مسکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، حسین کامران در خصوص برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت شهری و نیاز روزافزون به تولید مسکن و فقدان مقاومت و فرسودگی ساختمان‌های قدیمی می‌طلبد که کارفرمایان، مدیران دستگاه‌های اجرایی (راه و شهرسازی، نظام‌مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی)، پیمانکاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی به سمت صنعتی‌سازی ساختمان با روش‌های نوین صنعت ساختمان گام‌های جدی بردارند.

وی تصریح کرد: اجرای مؤثر ماده ۳۳ قانون نظام‌مهندسی ساختمان استفاده روزافزون از فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان را ضروری می‌نماید.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان رضوی بیان کرد: در راستای پیاده‌سازی الگوهای علمی و عملی در ساخت‌وساز، ارتقای کمی و کیفی در مصرف مصالح، بهبود روش‌های ساخت، مدیریت بهینه منابع، کاهش زمان اجرایی پروژه‌ها به خصوص در انبوه‌سازی‌ها، افزایش عمر مفید سازه‌ها، افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های ساخت، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، استفاده از امکان سبک‌سازی، نیروی کار دائمی، امکان اجرای تخصصی و ارتقای جایگاه نیروی کار ماهر، کنترل بهتر مقررات ملی ساختمان و در نهایت کاهش قیمت تمام شده ساختمان از نتایج مطلوب بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین ساختمان خواهد بود.

وی ادامه داد: هر چند که هنوز چالش‌های زیادی در دستیابی به مزایای فراوان کاربرد فن‌آوری‌های نوین و صنعتی‌سازی ساختمان وجود دارد، اما سازمان نظام‌مهندسی خراسان رضوی با تکیه بر توان علمی و فنی مهندسان و متخصصان داخلی، در جهت اجرای مبحث یازدهم مقررات ملی ساختمان اقدامات مختلفی را شامل برگزاری دوره‌های آموزشی، چاپ کتاب راهنمای نظارت و اجرای فن‌آوری‌های نوین ساختمانی، پرورش کارشناسان خبره، حمایت مادی و معنوی از همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان انجام داده است.

به گفته وی، همایش ملی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان که توسط دبیرخانه دائمی آن و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و نظام‌مهندسی ساختمان استان برگزار می‌شود، با هدف ارتقای دانش، تقویت توان داخلی، فرهنگ‌سازی و حمایت از اجرای آن در ساخت و ساز بوده و انتظار می‌رود نتیجه این‌گونه همایش‌ها، به برنامه‌ریزی‌های کلان بومی، منطقه‌ای و سراسری در صنعت ساختمان منجر شود.

کامران ادامه داد: امید است تا با همکاری دولت محترم- دستگاه ذی‌ربط در صنعت ساختمان و همت بخش خصوصی در جهت دستیابی به روند مطلوب در توسعه علمی و عملی فن‌آوری‌های نوین ساختمان، چرخه عملیاتی آن هر چه زودتر کامل شده و به سرانجام قابل‌قبول برسد.

وی در پایان گفت: امید است دستاوردهای دو روز برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فن‌آوری‌های نوین صنعت که مجموعه‌ای از سخنرانی‌های علمی و تحقیقاتی و اساتید داخلی و خارجی و دوره‌های آموزشی در کارگاه‌های فنی و تخصصی است، در مجموعه‌ای جمع‌آوری و سازندگان مسکن و ساختمان در مقوله توسعه پایدار ارائه گردد.

شایان ذکر است، چهارمین همایش بین‌المللی فن‌آوری‌های نوین صنعت ساختمان با شرکت ۱۲۰۰ نفر از اندیشمندان، متخصصان ایرانی، خارجی و جمعی از مهندسان عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور برگزار شده است.

نظر شما