شناسهٔ خبر: 34651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شریفی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

بهره‌برداری از راه روستایی شهرکان/ برخورداری بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی کرمانشاه از راه آسفالته/ افزایش ۱۰ درصدی شاخص آسفالت استان با اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری

راه روستايي مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه از بهره‌برداری راه روستایی شهرکان با حضور استاندار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت آسفالت برخوردار هستند.

مسعود شریفی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیرو سفر وزیر راه و شهرسازی به استان از افتتاح راه روستایی شهرکان به طول ۵.۱ کیلومتر با حضور اسدالله رازانی استاندار و  ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه خبر داد و گفت: این محور که در چندسال گذشته طی چندین قرارداد احداث شده بود جمعا نزدیک به ۳ میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داد.

وی در ادامه کل حجم خاکبرداری در این پروژه را حدود ۱۹۵ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: همچنین در اجرای این پروژه دیوارهای حائلی با حجم ۳۵۰۰ متر مکعب همراه ۱۷ دستگاه آبرو لوله‌ای احداث و به بهره‌برداری رسید.

شریفی در این باره ادامه داد: روستای شهرکان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ خانوار یکی از روستاهای پرجمعیت و مرزی استان بوده و در شهرستان پاوه واقع شده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان این مطلب که طول کل راه‌های استان کرمانشاه برابر با ۸ هزار کیلومتر و ۵ هزار و ۱۵۰ کیلومتر آن جزو راه‌های روستایی است گفت: طی سال‌های گذشته حدود ۷۰ درصد از این راه‌ها بهسازی و آسفالت شده که از کل شاخص کشور بالاتر است.

به گفته این مقام مسئول درحال حاضر بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت آسفالت برخوردارهستند.

شریفی اضافه کرد: طی چندسال اخیر با استفاده از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان تحول چشمگیری دراین زمینه ایجاد شد که به تنهایی همین اعتبارات باعث افزایش ۱۰ درصدی شاخص آسفالت در استان شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵ تا کنون حدود ۱۸۵ کیلومتر راه روستایی در استان بهسازی و آسفالت شده که بخشی از آن در سفر ریاست جمهوری و بخش دیگر در طول دهه مبارک فجر به افتتاح رسیده است./

نظر شما