شناسهٔ خبر: 34666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت دهه فجرصورت گرفت:

کلنگ‌زنی پروژه تعریض و بهسازی محور مواصلاتی گچساران - بی‌بی‌حكیمه (س)

افتتاح عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی محور مواسلاتی گچساران- بی بی حکیمه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، نماینده گچساران و باشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان استانی و شهرستانی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویر احمد در این آیین محمدعلی علیمردانی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اظهار کرد: جاده گچساران به سمت روستای بابا کلان به سمت مرقد مطهر بیبی حکیمه یکی از قدیمیترین جادهها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: این جاده به طول ۸۰ کیلومتر است که با بهسازی و تعریض این جاده به ۵۹ کیلومتر کاهش پیدا میکند.

وی با اشاره به استاندارد نبودن این جاده تصریح کرد: جاده کنونی گچساران به روستای بابا کلان راه فرعی درجه ۳ و فاقد استاندارد کافی است  كه با احداث این پروژه راه موجود به راه اصلی با عرض ۱۱ متر  و به محور ارتباطی استاندارد تبدیل خواهد شد.

علیمردانی اذعان کرد: در حال حاضر سرعت این جاه ۴۵ کیلومتر در ساعت است و با احداث،تعریض و بهسازی این جاده میتوان با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت در این جاده رانندگی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: با انجام  عملیات بهسازی و تعریض، این جاده به عنوان جاده اصلی معرفی  خواهد شد.

وی به موقعیت  اقتصادی منطقه ، گردش پذیر بودن شهر گچسارن و وجود حرم مطرح بی بی حكیمه در گچساران  اشاره کرد و گفتبا بهسازی  این محور، هزینه سوخت کاهش ،افزایش ضریب ایمنی و همچنین باعث کاهش زمان تردد  خواهد شد.

علیمردانی با اشاره به  پروژه مذكور ادامه داد: دو قطعه از این جاده برای بهسازی و تعریض به مناقصه گذاشته شده است و با تامین اعتبارات این پروژه شروع به کار خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی عنوان کرد: قطعه اول این جاده به طول ۹.۷ كیلومتر  با اعتباری به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال در اختیار شرکت زیدون کوش قرار گرفته است.

وی با اشاره به قطعه سوم بهسازی این جاده بیان کرد: قطعه سوم این جاده به طول ۶.۲۵ كیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در اختیار پیمانکار دیگری قرار گرفته است.

علیمردانی به قطعه دوم اشاره کرد و گفت: قطعه دوم این جاده به دلیل  احداثی بودن، هزینه برآورد شده برای قطعه   مذکوربیشتر است.

آغازبهسازی و آسفالت محور ارتباطی  ۲۲ روستایی شهرستان بهمئی 

علی خوبی نژادیان، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهمئی در خبری دیگر از آغازبهسازی و آسفالت محور ارتباطی  ۲۲ روستایی این شهرستان با حضور معاون استاندار و نماینده مردم بهمئی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این مراسم میزان اعبتارات این پروژه را ۷۰میلیارد ریال از محل اعتبارات مناطق نفت خیز و زمان بهره برداری پروژه را ۱۲ماه اعلام کرد.

بهسازی و آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان کهگیلویه

محمد راستا مدیریت ساخت توسعه راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از باز سازی و آسفالت ۱۰ کیلومتر راه روستایی همزمان با دهه فجردر شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: این  محور از راههای پرتردد روستایی این شهرستان به طول ۱۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت آن انجام شد.

راستا بیان داشت: این راه روستایی وضعیت نامناسبی داشت که روکش آسفالت آن با اعتبار ۱۷میلیارد ریال از محل اعتبارات استان و ملی  انجام شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این  محور در بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه  مشکل عبور مرور مردم  ۱۰ روستا برطرف  شد، افزود: این محور قبلا ازجمله راه های روستایی  خاکی شهرستان کهگیلویه  بوده است.

راستا،روستاهای بهره مند از این محور را روستای دم تنگ سولک،چهاب، کوشک و روستاهای اقماری اطراف بر شمرد.

مدیریت ساخت و توسعه راهها خواستار برطرفسازی مشکلات سایر راههای روستایی پرتردد در سطح شهرستان شد.

گفتنی است ۲هزار و ۴۸کیلومتر از ۴ هزار و۳۶۴کیلومتر راه روستایی در این استان آسفالت شد است./

نظر شما