شناسهٔ خبر: 34673 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در وزارت راه و شهرسازی صورت‌ گرفت:

جزئیات دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر تجارت‌ خارجی‌ سوئد/ امضای یادداشت تفاهم‌ خواهرخواندگی بین ‌بندر مالمو سوئد و بندر چابهار ایران

دیدار یادداشت تفاهم‌ خواهرخواندگی بین ‌بندر کپنهاگ- مالمو سوئد و بندر چابهار ایران با هدف تحکیم و تعمیق همکاری‌های مشترک بین ایران و سوئد، در حضور وزرای حمل و‌نقل دو کشور به امضای مدیران بندرهای دو کشور رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و آن لینده وزیر امور اروپا و تجارت خارجی سوئد در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی ملاقات کردند.

عباس آخوندی در این جلسه ضمن خوش‌آمد گویی به هیئت تجاری سوئد، از برنامه‌های گسترده ایران برای توسعه ناوگان هوایی، ریلی و جاده‌ای خبر داد و گفت: درصدد نوسازی ناوگان حمل‌ونقلی کشور هستیم و طرح‌های کلان و بزرگی برای سیستم حمل و نقل کشور داریم.

وی ادامه داد: همکاری‌های دانشگاهی و آموزشگاهی بسیارخوبی بین ایران و سوئد وجود دارد و از گذشته نیز شرکت‌های بزرگ سوئدی مثل ولوو و اسکانیا در بازار ایران حضور داشتند و با این بازار کاملاً آشنایی دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ورود به بازار ایران جذابیت‌های خیلی زیادی دارد، تصریح کرد: کشور سوئد می‌تواند در برقراری ارتباط خوب با کشورهایی که دارای صنایع پیشرفته در حوزه حمل‌ونقل هستند به ایران کمک کند. ضمن اینکه ایران از توسعه روابط تجاری خود با سوئد استقبال می‌کند.

آن لینده وزیر امور اروپا و تجارت خارجی سوئد نیز ضمن اشاره به روابط طولانی و مستحکم ایران و سوئد، گفت: ایران از بازارهای بزرگ، بکر و نوظهور است که نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت، از همین رو حضور هیات نمایندگان سوئد در ایران افتخار بزرگی برای ما است.

لینده با اشاره به حوزه‌های همکاری میان ایران و سوئد، گفت: سوئد کشوری پیشرفته در حوزه فناوری‌های نوین و به‌ویژه حوزه حمل‌ونقل است. شرکت‌های سوئدی در حوزه کیفیت صنایع حمل‌ونقلی بسیار پیشرو هستند و آمادگی همکاری در این سه زمینه را با ایران دارند.

در پایان این جلسه مدیران دو بندر کپنهاگ - مالمو در سوئد و بندر چابهار ایران در حضور وزرای دو کشور یادداشت تفاهم خواهرخواندگی دو بندر را باهدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور امضا کردند.

روز گذشته نیز سند همکاری‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای افزایش پروانه تردد جاده‌ای و همین‌طور موافقت حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو وزیر به امضا رسید.

نظر شما