شناسهٔ خبر: 34708 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در راه‌آهن ایران اجرا شد؛

مسطح سازی دو تقاطع هم‌سطح با استفاده از قطعات لاستیكی

تقاطع ریلی مدیركل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن گفت: این اداره كل به‌منظور ایمن‌سازی عملیات هم‌سطح سازی و تسهیل در حمل‌ونقل وسایط نقلیه در تقاطع‌های هم‌سطح؛ طراحی، خرید و نصب قطعات پیش‌ساخته لاستیكی در دو تقاطع هم‌سطح امیریه در اداره كل راه‌آهن شمال و رسالت در اداره كل راه‌آهن زاگرس را با فنّاوری روز اروپا برای اولین بار در ایران اجرا كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  به نقل از  روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ خسرو رشیدی دراین‌باره افزود: این طرح با رویكرد هم‌سطح سازی كامل گذرگاه‌های هم‌سطح اجرا و در مواردی كه امكان تبدیل به غیره مسطح وجود ندارد، راهكاری بهینه محسوب می‌شود.

وی افزود: این قطعات كه ساخت شركت آلمان است در تقاطع هم‌سطح امیریه با عرض معبر جاده‌ای ۶ متر و یك خط عبور راه‌آهن و در تقاطع هم‌سطح رسالت با عرض معبر جاده‌ای ۹ متر و یك خط عبور راه‌آهن طراحی و نصب شد.

رشیدی مزایای این پروژه را رفع قطعی مشكل ناهمواری گذرگاه‌های هم‌سطح، نصب یا برچیدن سریع و آسان قطعات و امكان بهره‌برداری بلافاصله پس از نصب، دوام بسیار بالا، سهولت در تعمیر و نگهداری خط در محل گذرگاه هم‌سطح، عدم محدودیت یا پیش‌نیاز خاص در خط آهن، جهت اجرا، سرعت بخشی به تردد وسایط نقلیه جاده‌ای، افزایش رفاه مردم و افزایش ایمنی اعلام كرد.

برچسب‌ها:

نظر شما