شناسهٔ خبر: 34720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی صورت گرفت:

تحویل بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی فردوس به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خراسان جنوبی

بیمارستان با اتمام عملیات اجرایی، بیمارستان ۱۴۱ تختخوابی فردوس جهت تجهیز و بهره‌برداری به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهندس سپهری با اعلام این مطلب افزود: این مراسم با حضور آقای مهندس بهادری مدیرکل اجرای طرح‌های ملی مناطق ۳ و ۴ سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی و تنی چند از کارشناسان حوزه‌های مختلف آن سازمان، کارشناسان فنی وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مشاور و پیمانکار پروژه برگزار شد.

در ابتدای مراسم کارشناسان از کلیه فضاهای داخلی و محوطه بیمارستان بازدید و در جریان جزئیات اجرایی کار قرار گرفتند. سپس با تنظیم صورت‌جلسه، این بیمارستان از پیمانکار تحویل موقت و به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جهت تجهیز و بهره‌برداری تحویل گردید.

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: این پروژه به اذعان کارشناسان فنی وزارت بهداشت جزء پروژه‌های مطرح استان بوده که در ساخت آن از بهترین مصالح و تجهیزات و با رعایت مشخصات فنی استفاده شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵/۳ هکتار، با زیربنای بالغ بر ۱۲۰۰۰ مترمربع، در ۶ طبقه و با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال ساخته شده و شامل بخش‌های جراحی– داخلی– زنان و زایمان و کودکان و نوزادان و همچنین اتاق‌های عمل و  اتاق‌های زایمان و بخش‌های NICU-CCU-ICU و ساختمان درمانگاه، اورژانس، رادیولوژی– فیزیوتراپی، آزمایشگاه، داروخانه، ساختمان‌های اداری، خدماتی پست برق، پست گاز، نگهبانی، منابع آب، تصفیه‌خانه فاضلاب، ساختمان امحاء زباله است.

افتتاح رسمی این پروژه به زودی و با حضور مسئولین کشوری انجام خواهد پذیرفت.

نظر شما