شناسهٔ خبر: 3484 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر یک‌روزه به استان البرز صورت گرفت؛

بازدید آخوندی از مسکن مهر و متروی هشتگرد/ آخرین وضعیت دو پروژه

مسکن مهر هشتگرد وزیر راه و شهرسازی از پروژه مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و متروی هشتگرد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه در جریان سفر یکروزه خود به استان البرز به همراه مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر، محسن نریمان مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری و محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از شهر جدید هشتگرد و متروی گلشهری به سمت این شهر بازدید کرد.

مطالعه برای اتصال متروی هشتگرد به خط متروی کرج-تهران

در این بازدید محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه اکنون برای راه اندازی متروی گلشهر به هشتگرد دو رام قطار خریداری شده است، گفت: این دو رام برای سرویس دهی به جمعیت پیش بینی شده این شهر مناسب نیست. همچنین متروی گلشهر به هشتگرد قرار است به خط متروی کرج- تهران متصل شود اما متروی کرج ظرفیت اضافی ندارد و برای اتصال متروی هشتگرد به تهران- کرج نیاز به مطالعه است.

۱۰ هزار مسکن مهر آماده تحویل

درادامه نیز محمدرضا توکلی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مسکن این شهر، گفت: مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در ۴ هزار هکتار احداث شده است که پیش بینی برای مجموع جمعیت این شهر ۶۷۰ هزار نفر است.

وی افزود: فاز یک و دو این شهر اصولی احداث شده اما مسکن مهر آن به صورت پراکنده در سطح شهر بنا شده که مشکلاتی را در ارائه خدمات به شهروندان ایجاد کرده است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه ساخت ۵۱ هزار مسکن مهر در هشتگرد هدفگذاری شده بود گفت: ساخت ۴۸ هزار واحد آن آغاز شد اما ساخت مابقی آن متوقف است که اکنون ۸۰ درصد یعنی ۳۷ هزار واحد از ۴۸ هزار واحد یادشده در حال احداث است که ۱۳ هزار واحد آن افتتاح شده و آمادگی افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر را داریم اما متاسفانه به دلیل نبود امکان آب و برق نمی توانیم آنها را تحویل دهیم.

وی ادامه داد: ۱۴ مدرسه در این طرح احداث  کردیم که ۴ باب آن در ۲۲ بهمن افتتاح می شود. همچنین تعدادی مسجد، کلانتری و درمانگاه هم برای این پروژه ساخته ایم.

توکلی یادآور شد: احداث متروی گلهشر به هشتگرد یکی از مهمترین مباحث پروژه مسکن مهر است که تا کنون وزارت راه و شهرسازی برای ساخت آن حمایت مالی کرده است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه امیدواریم با حمایت های وزارت راه و شهرسازی متروی دو خطه گلشهر - هشتگرد تا ۶ ماه نخست سال ۹۴ ریل گذاری شود، افزود: طول خط این مترو ۲۵.۵ کیلومتر است. در محدوده ایستگاه مترو مجتمع بزرگی با ویژگی های خاص در حال طراحی است که سامانه حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای آن در نظر گرفته شده است. اکنون مراحل احداث مجتمع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها بخش تجهیزات باقی مانده که با تامین مالی، این پروژه طی ۶ ماه آینده قابل تحویل است.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد توضیح داد: برای افتتاح فاز نخست پروژه متروی گلشهر به هشتگرد تا شهریورماه ۹۴  نیازمند حدود ۱۴۰ میلیادر تومان اعتبار هستیم که بخش عمده آن صرف خرید تجهیزاتی نظیر سیگنالینگ و پست برق می‌شود.

تردد روزانه ۱۷۰ هزار خودرو بین تهران-کرج

در ادامه بازدید وزیر راه و شهرسازی، معاون اداره کل راه وشهرسازی البرز ضمن ارائه گزارشی گفت: روزانه بین تهران و کرج ۱۷۰ هزار خودرو تردد می شود که سهم کرج تا هشتگرد ۱۱۰ هزار خودرو است. ۶۵ درصد ترافیک آزادراه تهران- کرج با ۳۵ خروجی در مسیر، جذب شهر کرج می شوند. بعداز ظهر هر روز نیز از تهران به سمت کرج حدود ۹۰ هزار خودرو وارد کرج می شوند./

برچسب‌ها:

نظر شما