شناسهٔ خبر: 34847 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

جابجایی حدود ۱۲.۵ درصد از سهم بار کشور از طريف ریل/ اختصاص یک درصد از درآمد فروش نفت به توسعه حمل و نقل ریلی/ تلاش برای افزایش سهم ریل از حمل و نقل بار

سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام اينكه جابجایی کالا در سال جاری تا به امروز نشان می‌دهد نزدیک به حدود ۱۲و نیم درصد از سهم بار کشور ب روی ریل بوده است گفت: طبق چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی بارهای حجیم با موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه پلیس راه‌آهن هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین برنامه‌ای که در راه‌آهن مورد نظر است طبق چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی بارهای حجیم با موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.

وی افزود: تمام تلاش همکاران ما در راستای برنامه ششم توسعه که سهم بار را ۳۰ درصد در کشور اعلام نمودند به این معنی است در طی یک برنامه پنج ساله توسعه انجام شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنانش عنوان کرد: تلاش‌های بسیار زیادی باید در توسعه بار داشته باشیم تا سهم بار از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد برسد و در استان هرمزگان و بندرعباس و پایانه‌های مربوطه در رسیدن به این موضوع در خصوص تخلیه و بارگیری تلاش‌های بسزایی داشته‌اند که امروز شاهد این موضوع در این بندر هستیم.

محمدزاده اظهار کرد: همکاران ما در راه‌آهن در رسیدن به موضوع سهم بار در تخلیه و بارگیری نقش بسیار جدی دارند و مجموعه، تدابیر متعددی را جهت همکاری با سازمان‌ها بویژه سازمان بنادر برنامه‌ریزی کرده است و اقدامات متعددی را در سازمان راه‌آهن انجام داده‌ایم که امیدوارم بتوانیم در این مسیر تاثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: جابجایی کالا در سال جاری تا به امروز نشان می‌دهد نزدیک به حدود ۱۲و نیم درصد از سهم بار کشور بر روی ریل بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اقتصادی به بخش ریل توجه ویژه‌ای شده است به طوری که یک درصد از درآمد فروش نفت و گاز به توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است.

نظر شما