شناسهٔ خبر: 34867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بندرمسافری پهل/ تأکید بر لزوم خدمت رسانی مطلوب دستگاه‌ها بر اساس تکالیف قانونی

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن حضور در بندر مسافری پهل از نحوه خدمات دهی به مسافران دریایی جزیره قشم و جابجایی خودروهای آنان بازدید و بر لزوم فراهم کردن امکانات برای خدمت رسانی مطلوب توسط دستگاه‌های ذیربط بر اساس تکالیف قانونی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور از ساختمان امور بندری و دریایی پهل، برج کنترل این بندر، گیت‌های صدور بلیت و کنترل تردد خودروها، نحوه بارگیری خودروهای مسافران به شناورهای لندینگ کرافت و بخش‌های دیگر این بندر بازدید کرد.

همچنین یدک کش امیران که به عنوان همیار ناجی در این بندر مستقر شده، نیز مورد بازدید قرار گرفت.

محمدرضا پوررجبی، معاون فنی و نگهداری، اسماعیل مکی زاده، رییس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، سید باقر موسوی،رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم و عباس بهرامیان، مدیر بنادر پهل و لافت نیز در این بازدید حضور داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار لایروبی کامل بنادر پهل و لافت، تعمیر و نگهداری اسکله‌ها و تعیین متولی امنیت آنها، محصور کردن کامل این بنادر و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه متفرقه، همچنین ایجاد سیستم اطفای حریق، استقرار خودروی آتش نشانی و جرثقیل برای استفاده در حوادث احتمالی و ممانعت از تردد شناورهای غیرمجاز شد و گفت: حاکمیت بنادر پهل و لافت در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم است و باید با فراهم کردن امکانات و تمهیدات لازم، خدمات مناسب و در شأن مردم به آنان ارایه شود.   

وی تصریح کرد: در بعد حاکمیت دریایی نیز سازمان بنادر و دریانوردی از هیچ کوششی در راستای فراهم کردن سفری ایمن و خاطره انگیز برای مردم با رعایت استانداردها و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی فروگذار نخواهد کرد.

عفیفی پور در رابطه با مباحث ایمنی ترددهای مسافری و آماده سازی زیرساخت‌های بندری و دریایی به منظور خدمات‌دهی مناسب به مردم، نکاتی را به مسئولان و دست اندرکاران ناوگان سفرهای دریایی گوشزد و دستوراتی را جهت تسهیل امور صادر کرد.

سید باقر موسوی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز ضمن ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بنادر پهل و لافت گفت: در حال حاضر ۲۴ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۱۱۰۰دستگاه خودرو در مسیر دریایی پهل به لافت فعال است که تعداد آنها برای طرح نوروزی به ۳۵ فروند با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه خودرو افزایش خواهد یافت.

پژمان بهرامی،مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم نیز در خصوص همکاری متقابل با سازمان بنادر به منظور رفع مشکلات موجود در بنادر پهل و لافت اعلام آمادگی کرد.

بندر پهل یکی از ده بندر مسافری استان هرمزگان است که در فاصله ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و تمام عملیات جابجایی خودروهای مسافران دریایی به مقصد جزیره قشم و همچنین تامین اقلام مصرفی و مایحتاج جزیره نشینان از طریق آن صورت می‌گیرد.

نظر شما