شناسهٔ خبر: 34881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی و ترافیکی در احداث و جانمایی جایگاه‌های سوخت تک سکو

صبوری دبیرکارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان قم گفت: کلیه استعلامات لازم از دستگاه‌های مرتبط در خصوص جانمایی جایگاه‌های سوخت تک سکو، قبل از استقرار و احداث آن باید اخذ شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سیزدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی که به ریاست معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، حسن صبوری، مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان بیان کرد: تجربه استفاده از جایگاه‌های سوخت تک سکو در استان اصفهان نشان می‌دهد که احداث این نوع جایگاه‌ها می‌تواند به طور ویژه در مدیریت شهر مفید و موثر باشد.

دبیرکارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی  استان قم با اشاره به جانمایی درست و دقیق این سکوها و جایگاه‌ها اضافه کرد: در خصوص استقرارجایگاه‌های سوخت تک سکو باید نسبت به فاصله مناسب از ساختمان‌های مسکونی، نصب دستگاه‌های اطفای حریق در محل، قرار نداشتن بر گسل زلزله و ...اطمینان حاصل کرد.

وی ضمن توضیح اینکه منطق و هدف ایجاد این نوع جایگاه‌ها، تسهیل در ترافیک و عبور و مرور خودروهای شهری است، ادامه داد: از این رو فاصله منطقی از نقاط حادثه خیز و پرتردد ترافیکی شرط لازم  برای جانمایی این نوع جایگاه‌ها محسوب می‌شود.

صبوری بیان کرد: در طراحی جانمایی سکوهای سوخت، باید نیاز سنجی دقیقی صورت گیرد و در تعداد مورد نیاز جایگاه‌ها به پراکندگی جمعیتی و دسترسی‌های محلی توجه اساسی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم درخصوص صدور مجوز برای ایجاد مجتمع‌های گردشگری  بین راهی تاکید کرد: اختصاص بخشی از محیط فیزیکی مجتمع‌ها برای استقرار دستگاه امداد و نجات جاده ‌ای همچون آتش نشانی، اورژانس، پلیس راه و راهداری ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

نظر شما