شناسهٔ خبر: 34887 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۶۹ روستای آذربایجان غربی درمحاصره برف است/ تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده

برف روبی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: راه ارتباطی ۵۸۴ روستای این استان بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا ارسلان شکری اعلام کرد: بیشترین راه های روستایی مسدود مربوط به ارومیه بوده و با وجود تلاش راهداران راه ۲۵۰ روستای این شهرستان در زمان حاضر بسته است. 

وی اضافه کرد: راه ارتباطی ۵۵ روستای پیرانشهر، ۱۰ روستای چالدران، ۸۵ روستای شاهیندژ، هشت روستای خوی و ۲۵ روستای ماکو در حال حاضر مسدود است. 

شکری گفت: راه ارتباطی ۱۰ روستا در شوط، هشت روستا در پلدشت، سه روستا در چایپاره، پنج روستا در تکاب، ۶۰ روستا در سردشت، ۹ روستا در اشنویه، ۱۶ روستا در سلماس و ۲۵ روستا در میاندوآب نیز بسته است و عملیات بازگشایی در آنها جریان دارد. 

وی با اشاره به اینکه شب گذشته در گردنه ماین بلاغ در محور شاهیندژ - تکاب حدود ۳۰۰ مسافر گرفتار در برف نجات یافتند، اضافه کرد: راهداران این استان به صورت شبانه روزی تلاش می کنند تا راه های مسدود را بازگشایی کنند و اهالی را از محاصره برف نجات دهند. 

وی اظهار کرد: با وجود تداوم بارش برف سنگین و کولاک شدید در مناطق مختلف این استان، راه های اصلی باز بوده و تردد خودروها در گردنه ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است. 

 از ۱۲ هزار کیلومتر جاده آذربایجان غربی، هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی، سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر راه شوسه و خاکی است. 
راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی دارای ۱۴ اداره راهداری و ۶۷ اکیپ عملیاتی شامل ۲۹ باب راهدارخانه ثابت و بین راهی، ۱۵ باب راهدارخانه مرکزی و ۲۳ باب راهدارخانه کانکسی، سیار و استیجاری است. 

این استان ۱۷ شهرستان، ۴۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است؛ آذربایجان غربی دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و سالانه به طور متوسط بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارندگی دارد. 

بارش برف در هفته گذشته نیز منجر به بسته شدن راه های ارتباطی حدود ۷۵۰ روستا شده بود که در مدت ۹ روز بازگشایی شد. /

نظر شما