شناسهٔ خبر: 34919 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازتاب‌های يك استيضاح سياسی؛

تكذيب ادعای نمايندگان كميسيون عمران توسط يك نماينده خواهان استيضاح

نادر قاضی‌پور درحالی اعضای كميسيون عمران مجلس در روز جلسه نمايندگان خواهان استيضاح با وزير راه و شهرسازی خبر از خروج دستجمعی استيضاح‌كنندگان از كميسيون را داده‌اند كه يك نماينده خواهان استيضاح بعد از ۵ روز آن را تكذيب كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید احسن علوی روز يكشنبه گذشته در گفت‌وگو با ایلنا، درباره جلسه اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان متقاضی استیضاح آقای آخوندی در ابتدای جلسه به صورت حساب شده و با برنامه قبلی جلسه را ترک کردند.

وی افزود: ۱۳ سوال مطرح بود که آقای آخوندی در میانه توضیح سوال اول بود که آقایان جلسه را با این ادعا که قبلا هم این توضیحات را شنیده‌ایم و این حرف ها تکراری است جلسه را ترک کردند.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از این سوالات مطرح شده را می‌توان یک تهمت دانست، گفت:  در حالی که تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی بودند آقای آخوندی شرکت‌هایی را به نفع شخصی خود در وزارت راه و شهرسازی اداره می‌کند که هیچ اسناد و مدارکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکردند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه این استیضاح، یک استیضاح سیاسی است اظهار داشت: متاسفانه در دولت‌های گذشته با دید بخشی اقدام به ساخت پروژه‌هایی بدون توجیه اقتصادی کرده‌اند و این امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات وزارت راه و شهرسازی است.

همچنين نایب رییس دوم کمیسیون عمران نيز در روز يكشنبه با بیان اینکه برخی از نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی به جای سوال از آخوندی به وی تهمت زدند، گفت: برخی از نمایندگان مجلس در جلسه با وزیر راه و شهرسازی بی‌اخلاقی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزییات جلسه اعضای کمیسیون عمران و نماینده‌های متقاضی استیضاح با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی ۱۳ موضوع را برای سوال از آخوندی مطرح کردند اما هنوز اظهارات وزیر را نشنیده بودند که جلسه را ترک کردند.

او افزود: استیضاح کنندگان در توضیح علت ترک جلسه گفتند ما از پاسخ‌های آقای آخوندی قانع نشدیم این در حالی بود که وزیر راه و شهرسازی در حال توضیح سوال اول بود و هنوز اظهارات خود را ارائه نکرده بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متقاضیان استیضاح آخوندی قبل از جلسه تصمیم گرفته بودند که قانع نشوند، تاکید کرد: برخی از اظهارات استیضاح کننده‌ها بیشتر شبیه تهمت بود تا سوال.

اين در حالي است كه قاضي پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی انتشار اخباری مبنی بر ترک جلسه بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی توسط نمایندگان را تکذیب کرده و گفته است: نمایندگان به دلیل رای دادن در کمیسیون‌هایی که عضو آن هستند به جلسه رفت و آمد داشتند.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص ترک جلسه بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی توسط برخی نمایندگان مجلس اظهار کرد:‌ در روزی که برای بررسی استیضاح وزیر راه در مجلس جلسه داشتیم، تعدادی از نمایندگان در کمیسیون‌هایی که عضو بودند طرح‌هایی را داشتند، ضمن آن‌که در کمیسیون تلفیق نیز برنامه ششم در حال بررسی بود به همین دلیل نمایندگان به جلسه رفت و آمد داشتند.

نظر شما