شناسهٔ خبر: 34958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان:

تمام راه‌های مواصلاتی اصلی استان گیلان باز است/ انسداد محور سیاهکل-دیلمان به علت ریزش بهمن/ تردد در محور اسالم به خلخال و سایر محورهای کوهستانی فقط با زنجیر چرخ

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با اشاره به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی گفت: ارتفاع برف در شهرستان سیاهکل به بیش از ۹۰ سانتیمتر رسید و محور سیاهکل، آبی نام، دیلمان به علت ریزش بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان افزود: راه اسالم به خلخال به دلیل بارش برف و ریزش بهمن که از شب گذشته بسته شده بود با تلاش راهداران باز شد.

وی از رانندگانی که قصد تردد در این محور و سایر محورهای کوهستانی را دارند خواست خودروهای خود را به زنجیر چرخ و دیگر وسایل ایمنی و گرم‌کننده مجهز کنند و به دلیل وجود مه غلیظ و بارش بیش از یک و نیم متر برف در این محورها و ایمنی بیشتر ترددکنندگان، حتی‌المقدور از تردد غیرضروری خودداری کنند.

نازک‌کار گفت: در شهرستان‌های رشت و فومن ارتفاع برف بین ۸۰ الی ۹۰ سانتیمتر و در محورهای رودسر، املش، تالش، رضوانشهر و انزلی  ارتفاع برف بین ۲۰ الی ۳۰ سانتی‌متر گزارش شده است .

وی افزود: همچنین در صومعه‌سرا و رودبار ارتفاع بارش برف بین ۷۰ الی ۸۰ سانتیمتر و در  آستانه بین ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر و در لنگرود، لاهیجان و شفت بین ۵۰ الی ۶۰ سانتیمتر رسیده است.

این مقام مسئول بیان کرد: راهداران پرتلاش گیلانی همچنان در حال برف‌روبی و نمک‌پاشی محورهای درگیر برف هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان افزود: هم‌اکنون در تمامی محورهای اصلی استان تردد بدون هیچ‌گونه مشکلی همچنان ادامه دارد.

نازک‌کار در پایان با اعلام اینکه در صورت ایجاد مشکل و لزوم، مسافران محترم می‌توانند به نزدیک‌ترین راهدارخانه مراجعه نمایند افزود: ترددکنندگان با شماره تلفن گویای ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی می‌توانند از آخرین وضعیت راه‌های گیلان باخبر شوند.

نظر شما