شناسهٔ خبر: 34960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گلستان انجام شد:

آغاز آسفالت راه روستایی در گلستان

راه روستایی مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی گلستان از آغاز عملیات زیرسازی برای آسفالت راه روستایی بیشک تپه- آراقوئی و قره کسلخه در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی‌اکبر شاهینی در گفت‌وگویی خبری گفت: شروع آسفالت راه روستایی مذکور، در طولی به اندازه ۱۷/۵ کیلومتر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه محور بیشک تپه- آراقوئی و قره کسلخه به جهت قرار گرفتن در مسیر محور اصلی و تردد روستاییان محدوده از اهمیت بسزایی برای اهالی روستا و مردم منطقه برخوردار است، ادامه داد: به علت نامناسب بودن خاک منطقه، عدم دسترسی به مصالح مورد نیاز در فاصله نزدیک محور و همچنین، برای افزایش مقاومت زیرسازی و خاک محدوده و در نهایت اقتصادی کردن پروژه؛ از روش تثبیت سیمان و آهک که روشی نوین در ساخت راه‌ها به شمار می‌رود، استفاده می‌شود.

شاهینی اظهار کرد که در قرارداد منعقده فی‌مابین راه و شهرسازی و پیمانکار مرتبط، بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی وزارت متبوع (معاونت راه روستایی) و استانی برای عملیات تثبیت سیمان و آهک و آسفالت سطحی پروژه در دولایه، در نظر گرفته شده است.

وی میزان تخصیص یافته را از محل اعتبارات استانی تاکنون ۳۰ درصد اعلام کرد.

شاهینی یادآور شد: در صورت تأمین اعتبار لازم و مساعد بودن شرایط جوی، بناست پیمانکار مربوطه ظرف مدت یک سال اجرای پروژه را به اتمام رساند.

گنبدکاووس از شهرهای بزرگ گلستان است که در شرق این استان واقع شده و حدود ۹۳۰ کیلومتر از راه‌های استحفاظی را، تحت پوشش دارد.

قریب به ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استحفاظی گنبد، روستایی است و در شرایط فعلی حدود ۴۰۰ کیلومتر آن‌ها، از نعمت آسفالت بهره‌مند هستند.

نظر شما