شناسهٔ خبر: 34963 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیستان و بلوچستان صورت گرفت:

بازدید معاون امور عمرانی استانداری از عملکرد و روند اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

آسفالت معاون امور عمرانی استانداری و هیئت همراه از عملکرد و روند اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی بخصوص بزرگراه زاهدان ـ زابل بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی اظهار کرد: باقر کرد معاون امور عمرانی استانداری و هیئت همراه از عملکرد و روند اجرایی پروژه‌های راه  و شهرسازی بخصوص بزرگراه زاهدان ـ زابل بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه قرار گرفت.

وی افزود: محور زابل ـ زاهدان بخشی از محور ترانزیت چابهار به میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی و توسعه استان دارد و به جهت ترافیک زیاد و تردد کامیون‌های سنگین از این محور، سالانه شاهد تصادفات منجر به فوت زیادی در این محور هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: طول این پروژه ۲۳۰ کیلومتر شامل محور زابل ـ زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر و محور زابل ـ دوست‌محمد به طول ۳۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۵ قطعه به طول ۱۵۵ کیلومتر و پل نهراب به طول ۱۹۲ متر در حال احداث است که ۵۴ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۳ قطعه باقیمانده به طول ۷۵ کیلومتر و نیز ۳ دستگاه پل بزرگ که به علت کمبود اعتبار به مناقصه نرفته است.

 وی ادامه داد: این طرح شامل ۸ قطعه که قطعه یک در سال ۸۵، قطعه ۷ در سال ۸۹ و قطعات ۵ و ۶ در سال ۹۱ شروع گردیده‌اند.

مالکی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی کل طرح ۴۵ درصد و پیشرفت فیزیکی ۴ قطعه که از ابتدای دولت یازدهم (سال ۹۲) ۴۱.۴ درصد بوده در حال حاضر به ۷۰ درصد رسیده است که اعتبار هزینه شده تا پایان سال ۱۳۹۴، حدود  ۶/۱۱۹۴ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز جهت اتمام طرح ۳۰۰۰ میلیارد ریال است.

نظر شما