شناسهٔ خبر: 34964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی انجام گرفت:

بازدید عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند

جلسه عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند خراسان جنوبی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، خلیلی مرد عضو محترم هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن به‌منظور بازدید از پروژه آماده‌سازی اراضی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند (پادگان ۰۴ بیرجند) وارد خراسان جنوبی شد.

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی پس از استقبال از ایشان و هیات همراهشان در جلسه‌ای که بدین منظور در محل پروژه برگزار شد، گفت: پروژه آماده‌سازی ۴۵۰ هکتاری زعفرانیه بیرجند با توافق انجام شده بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اداره کل مسکن و شهرسازی وقت تصمیم بر این شد که حدود ۱۰۳۰ هکتار از اراضی پادگان ۰۴ بیرجند ظرف مدت ۳ سال در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از اراضی موردتوافق حدود ۴۵۰ هکتار بر اساس مصوبات کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری در محدوده شهری قرار گرفت که اجرای عملیات آماده‌سازی زمین، تقاطع غیرهمسطح و تونل مشترک تأسیسات اراضی پادگان ۰۴ بیرجند طی سه مرحله فراخوان مزایده نهایتاً به شرکت مسکن و عمران خراسان وابسته به آستان قدس رضوی به‌عنوان شریک پروژه واگذار گردید.

وی افزود: مبلغ قرارداد مشارکت با شرکت مسکن و عمران رضوی بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال است که این پروژه می‌بایست در مدت ۳۰ ماه شمسی اجرایی و عملیات آماده‌سازی شامل: خاک‌برداری، خاک‌ریزی بستر معابر، روسازی معابر، اجرای کامل جداول کنار معابر و پیاده‌سازی و... انجام پذیرد.

جعفری افزود: اجرای تونل انرژی به طول ۱۲ کیلومتر و به مساحت ۴۵۰ هکتار از شاخصه‌های اصلی این طرح است که کاری نوین در سطح کشوراست. همچنین احداث تقاطع غیرهمسطح و پل هوایی از دیگر مشخصه‌های این پروژه است که با اجرای آن شمال و جنوبی بیرجند به هم متصل  شده و بهترین منظره شهری مشرف بر شمال و جنوب را خواهد شد.

وی صرفه‌جویی صورت گرفته در این پروژه وعدم اختصاص اعتبارات دولتی جهت اجرای موضوع قرارداد را از مصادیق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: در این مرحله از پروژه حدوداً ۳۰ هزار واحد مسکونی آماده‌سازی شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۲۰ هزار نفر در این سایت قابلیت اسکان خواهند داشت.

لازم به ذکراست در ادامه جلسه از کلیه پروژه آماده‌سازی و برنامه‌های اجراشده و در حال انجام با حضور دکتر خلیل مرد بازدید به عمل آمد و مشکلات و موانع موجود بررسی شد.

نظر شما