شناسهٔ خبر: 34999 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

بازتاب‌های یک استیضاح سیاسی؛

بیانیه فراکسیون مستقلان ولایی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی/ استمرار خدمت رسانی آخوندی به مصلحت کشور است

مجلس شورای اسلامی فراکسیون مستقلان ولایی در بیانیه‌ای استمرار خدمت رسانی عباس آخوندی در کسوت وزارت راه و شهرسازی را به مصلحت کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، فراکسیون مستقلان ولایی امروز (یکشنبه یکم اسفندماه) در بیانیه ای مواضع این فراکسیون را در خصوص استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که به شرح زیر است:

همکاران ارجمند

ما نمایندگان عضو فراکسیون مستقلان ولایی، ضمن تشکیل مجمع عمومی فراکسیون، موضوع استیضاح وزیر محترم راه و شهرسازی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم، ضمن احترام به همکاران محترم استیضاح کننده که استفاده از ابزارهای نظارتی را حق مسلم و قانونی آنان می‌دانیم اعلام می‌کنیم با توجه به جمیع جهات و نظرات طرح شده توسط اعضا و رأی گیری درفراکسیون استمرار خدمت رسانی جناب آقای دکتر آخوندی در کسوت وزارت راه و شهرسازی را به مصلحت کشور می‌دانیم.

بدیهی است درصورت ابقای ایشان کماکان وظایف نظارتی خود را تا آخرین روز مسئولیت ایشان و سایر وزرای محترم برابر قانون اساسی انجام خواهیم داد.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی ، نایب رئیس فراکسیون مستقل ولایی مجلس، گفت: پس از استماع نظرات موافق و مخالف استیضاح وزیر راه در نشست امروز این فراکسیون، اعضای فراکسیون با استیضاح آخوندی وزیر راه مخالفت کردند.

وی در تشریح نشست امروز فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، عنوان کرد: مهم‌ترین مورد بحث در نشست امروز این فراکسیون، موضوع استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی شد که در جلسه امروز نمایندگان موافق و مخالف این موضوع به بیان نظرات خود پرداختند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از استماع نظرات موافق و مخالف نمایندگان استیضاح وزیر راه، این مسئله به رأی گذاشته شد و در نهایت اجماع اعضای فراکسیون بر این شد که فراکسیون مستقلین ولایی با استیضاح وزیر راه مخالفت خواهد کرد و تا دقایقی دیگر بیانیه این فراکسیون منتشر خواهد شد.

نایب رئیس مستقلین ولایی مجلس افزود: همچنین در نشست امروز فراکسیون مقرر شد در صورتی که وزیر راه در سمت خود باقی ماند، در اولین نشست فراکسیون مستقیلن ولایی با حضور آخوندی، موضوعات و مسائل مرتبط با عملکرد و برنامه‌های وزارت راه مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما