شناسهٔ خبر: 35004 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در پی ورود خط کشتیرانی N.Y.K کشور ژاپن به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی؛

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) کانون توجه خطوط کشتیرانی معتبر جهانی

بندر در پی ورود خط کشتیرانی N.Y.K کشور ژاپن به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، نخستین کشتی این خط به نام ایوامی (Iwami) در این مجتمع بزرگ بندری پهلو گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون دریایی و بندری این اداره کل با اشاره به رونق فعالیت‌های کشتیرانی پس از برجام گفت: در پی افزایش مبادلات بازرگانی کشورمان و استقبال خطوط کشتیرانی معتبر جهانی از این فرصت، نخستین فروند از ناوگان کشتیرانی N.Y.K کشور ژاپن، حامل ورق‌های عریض آهن طی بیست و سوم بهمن‌ماه امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفته و بار خود را تخلیه کرد.

گرایلو در ادامه افزود: این کشتی پس از بارگیری محمولهٔ خود در یکی از بنادر بزرگ ژاپن، بار خود را طی این خط کشتیرانی به مقصد این مجتمع بندری حمل کرده و به این ترتیب زمینهٔ مبادلات مستقیم و بیشتر کالا بین بنادر دو کشور فراهم شد.

معاون دریایی و بندری اظهار امیدواری کرد: در پی افزایش تردد ناوگان خطوط کشتیرانی معتبر جهانی به این مجتمع بزرگ بندری کشور، زمینه‌های مساعدی برای مبدل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به کانون ترانزیت کالا در شمال خلیج‌فارس و رونق فعالیت‌های بازرگانی در نیمهٔ غربی کشور بیش از پیش مهیا گردد.

یادآور می‌شود خط کشتیرانی N.Y.K، هفدهمین خط برتر کشتیرانی جهان است که حدود یک قرن سابقه فعالیت دارد و بیانیه مأموریت آن تمرکز بر مشتری‌گرایی و CRM است.

نظر شما