شناسهٔ خبر: 35072 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی خبر داد:

بازدید معاون عمرانی استانداری از محور جیرفت- سه‌راهی بم، پل جنگل آباد و شهرک خودآفرین

بازدید مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از بازدید معاون عمرانی استانداری به همراه مدیرکل راه و شهرسازی این اداره کل و هیات همراه از محور جیرفت –سه‌راهی بم، پل جنگل آباد و شهرک خودآفرین عنبرآباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد منزلی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل از بازدید سیف الهی معاون عمرانی استانداری به همراه ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی این اداره کل و هیات همراه از محور جیرفت –سه‌راهی بم، پل جنگل آباد و شهرک خودآفرین عنبرآباد خبر داد.

در این بازدید که با همراهی سایر عوامل شهرسازی جنوب و شهر عنبرآباد صورت گرفت؛ طرح تفکیکی شهرک موردنظر پس از بررسی و تطبیق با وضعیت موجود مورد تأیید قرار گرفت.

 این نقشه تفکیکی توسط واحد املاک و حقوقی این اداره کل برداشت و سپس با تلاش کارشناسان واحد شهرسازی و معماری؛ با رعایت کلیه اصول شهرسازی و معماری طراحی و ترسیم شده است.

 در این شهرک با مساحت حدود ۵۶ هکتار، ۷۰۴ مترمربع زمین تجاری،۷۰۸ مترمربع مهدکودک، ۱۶۹۲۱ مترمربع آموزشی، ۳۶۶۷ مترمربع فرهنگی، ۲۳۱۲ مترمربع مذهبی، ۲۹۱۲ مترمربع اداری – انتظامی، ۲۹۴۹ مترمربع درمانی، ۴۵۳۵ مترمربع ورزشی، ۳۵۹۵ مترمربع تأسیسات و تجهیزات شهری، ۶۸۴۷ مترمربع فضای سبز عمومی، ۳۰۹۹۰ مترمربع فضای سبز حفاظتی، ۱۷۸۳۷۸ مترمربع باغ – مزروعی و مابقی به‌صورت مسکونی طراحی و جانمایی شده است.

لازم به ذکر است این شهرک به عنوان یکی از محله‌های حاشیه‌ای و غیررسمی شهر عنبرآباد مشکلات زیادی در خصوص معابر و خدمات شهری دارد و ساکنین آن در وضعیت نابسامانی بسر می‌برند.

امید است پس از تصویب نهایی این نقشه در کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، قطعات مسکونی مورد نظر مطابق با ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان ملی زمین و مسکن و پس از طی مراحل قانونی به اهالی ساکن در محله واگذار گردند.

نظر شما