شناسهٔ خبر: 35109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان اصفهان برگزار شد:

جزییات کارگروه تخصصی حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی، بلایای جوی و طوفان در استان اصفهان

طوفان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خواست تا تأثیرات پدیده‌های جوی در بخش‌های مختلف تجزیه و تحلیل و راهکارهای اجرایی توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، این کارگروه با حضور منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در محل اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شد.

شیشه‌فروش با اشاره به جایگاه ویژه این کارگروه در استان گفت: لازم است تا کلیه دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه این کارگروه که شامل اداره کل راه‌آهن، فرودگاه، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هواشناسی هستند با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان، اطلس بلایای جوی را بروز رسانی کرده و در خصوص مقابله با پدیده‌های جوی سناریوهایی را تدوین نمایند.

وی بیان کرد: انتظار است در این کارگروه تأثیرات پدیده‌های جوی در بخش‌های مختلف تجزیه و تحلیل شده و راهکارهای اجرایی ارائه گردد ضمن آنکه الزامات ایمنی و امدادی در تمامی برنامه‌ها دستورالعمل شود تا به دستگاه‌ها ابلاغ گردد.

سید حسین خادم‌زاده رئیس اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی و دبیر این کارگروه در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف کارگروه اظهار کرد: با توجه به اهمیت استان از نظر حمل‌ونقل، لازم است اعضای کارگروه در راستای اقدامات مدیریت بحران به اقدامات پیشگیرانه اهمیت داده و در برابر بحران‌های احتمالی آمادگی داشته باشند.

گفتنی است در این نشست وجود برج سیار در مواقع بحرانی برای فرودگاه، فرکانس امداد و نجات جهت تسریع در اطلاع‌رسانی، وجود نقشه‌های GIS جهت تعیین موقعیت‌های بحرانی و داشتن ماشین‌آلاتی از قبیل جرثقیل و لیفتراک برای فرودگاه بین‌المللی اصفهان به عنوان معین تهران از مطالبات فرودگاه اصفهان مطرح و در پایان سامانه جامع مدیریت و فرماندهی حادثه به صورت یکپارچه در استان مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما