شناسهٔ خبر: 35120 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جزئيات سفر دكتر آخوندی به سوئيس؛

سخنرانی وزیر راه و شهرسازی در اجلاس وزرای حمل ونقل كمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا/ تاكيد بر نقش تعیین‌کننده ایران در تكمیل زیربناهای حمل ونقل در منطقه غرب آسیا

اجلاس وزیر راه و شهرسازی در اجلاس وزرای حمل ونقل كمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا یک بار دیگر بر نقش تعیین‌کننده ایران در تكمیل زیربناهای حمل ونقل در منطقه غرب آسیا تاکید و‌گفت: موقعیت ویژه جغرافیایی ایران كه تسهیل‌كننده حمل ونقل و ترانزیت منطقه‌ای است قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،  اجلاس وزرای حمل ونقل كمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس كمیته حمل ونقل زمینی (Inland Transpor TC)  به مدت دو روز در ژنو سوئیس درحال برگزاری است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با همراهی هیئتی متشکل از مهرداد تقی‌زاده بهجتی، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حميد بنایی،عضو كميسيون عمران مجلس و هم چنین تيمور بشيرگنبدی؛ مديركل دفتر توسعه امور بين‌الملل وزارت راه و شهرسازی در این اجلاس حضور دارند.

عباس آخوندی به عنوان یکی از سخنرانان این رویداد مهم سخنرانی خود را به برنامه‌های راهبردی حمل و نقل در جمهوری اسلامی ايران و رويكرد همكاری‌های منطقه‌ای و بين‌المللی به ويژه در شرايط پسابرجام اختصاص داد.

وی با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در تكمیل زیربناهای حمل ونقل در منطقه غرب آسیا گفت: موقعیت ویژه جغرافیایی ایران كه تسهیل كننده حمل ونقل و ترانزیت منطقه‌ای است قابل توجه است.

آخوندی هم چنین به نقش جمهوری اسلامی در الحاق به كنوانسیون و موافقتنامه‌های بین‌المللی حوزه حمل ونقل تاكید کردند.

علاوه بر هیئت وزارت راه و شهرسازی، هیئتی از گمرك جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست مسعود كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس كل گمرك ایران در این رویداد شركت كردند.

نظر شما