شناسهٔ خبر: 35127 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در حاشیه اجلاس وزرای حمل ونقل سازمان ملل برای اروپا انجام شد

دیدار مشترک آخوندی با کمیسر حمل ونقل اتحادیه اروپا/ تشريح برنامه‌های ایران در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای/ تاكيد بر گسترش روابط حمل ونقل ریلی پس از برجام

جلسه وزیر راه وشهرسازی در دیدار مشترک خود با کمیسر حمل ونقل اتحادیه اروپا، از برنامه‌های ایران برای نوسازی ناوگان ریلی خود با هدف افزایش ایمنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی روز سه‌شنبه و در حاشیه اجلاس وزرای حمل ونقل كمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا با ویولتا بولک کمیسرحمل و نقل اتحادیه اروپا، ملاقات و در مورد پیگیری مباحث قبلی بویژه تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی مذاکره کرد.

آخوندی در دیدار مشترک خود با خانم ویولتا بولک بر استفاده از سیستم‌های جدید حمل ونقل و مدیریت حمل ونقل در ایران، تأسیس معاونت حمل ونقل، روابط خوب با ایران پس از برجام به ویژه در حمل ونقل ریلی تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان‌ اینکه ما می‌خواهیم بدانیم چگونه این همکاری‌های افقی را تنظیم کنیم، گفت: به ویژه درحوزه حمل ونقل با دستور کار ۲۰۲۰، رسیدن به رقم صفر در آمار تلفات جاده‌ای که در دستور کار سال ۲۰۵۰ است و هم چنین دیجیتالی‌کردن حمل ونقل، حمل ونقل ترکیبی و تمرکز بر تکمیل حلقه‌های مفقوده حمل ونقل اهم این موضوعات است.

آخوندی با اعلام اینکه ما آمادگی اشتراک‌گذاری افکار و ایده‌هایمان را داریم، گفت: نوسازی و بازسازی ناوگان در حوزه حمل ونقل اهمیت خیلی زیادی دارد. درحال حاضر درحال نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی هستیم به گونه‌ای که ایمنی حمل ونقل بالا برود و با محیط زیست هم سازگاری بیشتری داشته باشد و نیز از نظر کارایی بهتر باشد.

کمیسر حمل ونقل اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با اعلام اینکه برای ارتقای همکاری‌ها چارچوب همکاری‌های اتحادیه اروپا با ایران اهمیت‌دارد، گفت: با خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، مذاکراتی با محوریت حوزه حمل و نقل داشتیم و بر اساس این مذاکرات نشست اقتصادی با ایران در دستور کار قرار گرفت تا در بروکسل نشست مشترک برگزار شود و از وزیرحمل و نقل ایران (شما) دعوت می‌کنیم که به بروکسل بیایید.

وی ادامه داد: این گام اول است و اینکه چگونه ایران می‌خواهد در مزیت جدید همکاری‌ها را مشترکا تنظیم کنیم. موضوعات مهمی را برای مذاکره در اروپا داریم و باعث خوشوقتی ماست که بتوانیم حوزه گسترده همکاری‌های حمل ونقل را پیگیری کنیم.

بولک هم چنین، گفت: قبل از تابستان ما برنامه کابینه وزرای اتحادیه اروپایی را تنظیم می‌کنیم، بدین‌ترتیب در ماه می یا ماه آوریل زمان مناسبی برای مذاکرات مشترک است.

نظر شما