شناسهٔ خبر: 35131 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر خرمشهر تشکیل شد:

تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی در بندر خرمشهر

جلسه ستاد تسهیلات نوروزی بندر خرمشهر با حضور مدیرکل و اعضای این ستاد به منظور برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب به میهمانان نوروزی، گردشگران دریایی و کاروان‌های راهیان نور تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس در این نشست گفت: همه‌ساله خیل عظیمی از مسافران نوروزی، گردشگران دریایی و کاروان‌های راهیان نور در تعطیلات نوروز از بندر خرمشهر و مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵ بازدید می‌کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده بیش از ۳ میلیون نفر در تعطیلات نوروزی در این منطقه تردد می‌کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: هر سال بندر خرمشهر به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و پذیرایی از بازدیدکنندگان به این مجتمع بندری تمهیدات لازم را در نظر می‌گیرد که در نوروز گذشته ساماندهی بسیار مطلوبی در این راستا صورت گرفت.

به گفته دریس بر اساس پیشنهاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مقرر شد در ایام نوروز روزی به نام بنادر نام‌گذاری شود و در این روز بازدید عموم از بنادر صورت گیرد که ما نیز در بندر خرمشهر روزی را به این امر اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: همچنین در ایام عید به منظور آشنایی بیشتر با روند فعالیت مجتمع بندری خرمشهر و آبراه اروند یک روز به کارکنان بندر خرمشهر و خانواده‌های آن‌ها اختصاص می‌یابد.

دریس بر آمادگی واحد عملیات برای انجام تدابیر نظارتی و ایمنی و گشت‌های منظم دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون تأکید کرد.

برپایی نمایشگاه فرهنگی حاوی تصاویر مربوط به بندر خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی حاوی هشدارها و توصیه‌های ایمنی، تعیین ساعات بازدید و شناسایی مسیرهای بازدید از بندر خرمشهر، توزیع بروشورهای تبلیغاتی با هدف معرفی بندر خرمشهر، توزیع بسته‌های فرهنگی و نظارت‌های مستمر بر مسائل ایمنی آبراه اروند و رودخانه کارون از جمله مصوبات این جلسه بود.

در نوروز سال ۹۵، ۲۲۷ هزار و ۲۸۹ گردشگر دریایی، مسافر نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند و همچنین تردد ۸۴ هزار و ۹۵۹ گردشگر دریایی در رودخانه‌های کارون و اروند به ثبت رسید.

نظر شما