شناسهٔ خبر: 35145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی:

جزئیات پروژه‌های در دست ساختمان‌های دولتی و عمومی شهرستان اراک

مهندس حمزه لویی به گفته مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، این اداره کل، پروژه‌های متعددی را با موضوع ساخت و توسعه ساختمان‌های دولتی و عمومی، با مجموع زیربنای ۳۰ هزار مترمربع در دست اجرا دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، علی‌اصغر حمزه لویی گفت: احداث و توسعه ساختمان‌های دولتی و عمومی یکی از تکالیف و برنامه‌های مهم و راهبردی این اداره کل بوده که در این راستا در شهرستان اراک به جهت اهمیت موضوع توسعه پایدار و متوازن مرکزیت استان مرکزی (سرزمین آفتاب) در حال حاضر ۹ پروژه شاخص را با مجموع زیربنای بالغ بر ۳۵ هزار مترمربع با کارکردهای متنوعی چون فرهنگی -اجتماعی- عمومی و پزشکی و... در دست اجرا و تکمیل داریم.

وی در خصوص ویژگی‌های پروژه کتابخانه مرکزی اراک بیان کرد: احداث کتابخانه مرکزی اراک با زیربنای ۱۸۵۰۰ مترمربع در مکان جنب میدان سرداران شهید این شهر جانمایی شده و جهت اتمام و تکمیل این پروژه به اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان نیاز است ساخت این پروژه ارزشمند چندمنظوره با هدف تأمین مراکز ویژه فرهنگی هنری و ادبی و نیز بهبود میانگین سرانه مطالعه آحاد ساکنین شهرستان اراک و استان مرکزی صورت پذیرفته و امیدواریم بتوانیم با تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه شاخص فرهنگی در توسعه زیرساخت‌های اجتماعی و آموزشی با توجه به مطالعات و درخواست‌های مردمی دیار آفتاب توفیقات بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی پروژه‌های مهم دیگری را در شهرستان اراک نظیر احداث دارالقرآن، اداره ثبت‌احوال، اداره کل بازرسی،... در حال اجرا دارد.

نظر شما